مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های مقیاس کوچک سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران گفت: ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی انشعابی کشور به ۱۲۰ مگاوات رسید.

ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی انشعابی به ۱۲۰ مگاوات رسید

به گزارش قدس آنلاین، جعفر محمد نژاد سیگارودی افزود: تعداد ۱۱ هزار و ۴۲۱ واحد نیروگاه‌های انشعابی نصب شده در کشور، ظرفیت کل نیروگاه‌های انشعابی در حال حاضر به ۱۲۰ مگاوات رسیده است که این نیروگاه‌ها قابلیت تولید سالانه ۲۱۴ میلیون کیلووات‌ساعت را دارند.

وی افزود: برای توسعه نیروگاهی خورشیدی ۵ کیلوواتی حمایتی برای خانوارهای کم‌برخوردار جامعه به‌ویژه در مناطق روستایی کشور، هم اکنون تعداد ۲۲۸۸ سامانه در ۱۹ استان کشور نصب شده و ساتبا نیز در همراهی با این امر مهم بیشترین تعرفه خرید برق تضمینی را به بخش حمایتی اختصاص داده است.

مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های مقیاس کوچک ساتبا با اشاره به زیرساخت‌های صورت‌گرفته در کشور، گفت: انتظار داریم در سال جاری شاهد رشد چشمگیری در توسعه این سامانه‌ها در سطح کشور باشیم.

امروز همچنین عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان و تامین کنندگان کالا و خدمات انرژی‌های تجدیدپذیر با اعلام اینکه همایش انرژی‌های تجدیدپذیر ویژه آشنایی صنایع با تجدیدپذیرها برگزار می‌شود، گفت: موانعی زیادی بر سر راه فعالان انرژی‌های تجدیدپذیر وجود داشت که این موانع برطرف شده و یا در حال برطرف شدن است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.