عربستان سعودی تولید سوخت هیدروژن برای اتوبوس‌ها را از سال آینده آغاز خواهد کرد.

اتوبوس‌های عربستان هیدروژن سوز می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، دیو ادموندسون، مدیرعامل شرکت نوئم گرین هیدروژن اعلام کرد تولید هیدروژن برای اتوبوس‌ها و کامیون‌ها در اواسط سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

شرکت نوئم گرین هیدروژن که سرمایه گذاری مشترک مشابه شرکتهای  ACWA Power، ایرپروداکتس و نوئم است، در اوایل ماه مه اعلام کرد به بسته شدن مالی بخشی از بلندپروازی‌های هیدروژن خود رسیده است. این بلندپروازی شامل بزرگترین تاسیسات تولید هیدروژن سبز در جهان است که در مجموع به سرمایه گذاری ۸.۴ میلیارد دلاری نیاز خواهد داشت.

شرکت نوئم گرین هیدروژن هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که پروژه بزرگ‌تر ۶.۱ میلیارد دلاری، از سوی ۲۳ بانک و موسسه مالی محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی تامین مالی شده است. شرکت نئوم هفته گذشته اعلام کرده بود این ابرنیروگاه هیدروژنی تا چهار گیگاوات انرژی خورشیدی و بادی را یکپارچه می‌کند تا روزانه ۶۰۰ تن هیدروژن عاری از کربن را تا پایان سال ۲۰۲۶ به شکل آمونیاک سبز تولید کند و بخش عمده هیدروژن سبز تولید شده، صادر خواهد شد. این کارخانه‌ها احتمالا مجاور یکدیگر خواهند بود.

نئوم قصد دارد یک کارخانه هیدروژن سبز دیگر در عربستان سعودی احداث کند که برای راه اندازی در سال ۲۰۲۸ یا ۲۰۲۹ برنامه ریزی شده است.

هیدروژن جایگزین گران قیمت برای سوخت‌های فسیلی است، اما ادمونسون اظهار کرد: بهره‌وری‌هایی که فرا گرفته شده، به کاهش هزینه‌های تاسیسات دیگر کمک می‌کند و همزمان، سیاست‌های دولت و شرکت‌ها به تقویت تقاضا برای گزینه‌های سبزتر کمک خواهد کرد.

پروژه‌های هیدروژنی زیادی در سرتاسر جهان در دست مذاکره قرار دارند یا رونمایی شده‌اند اما شمار معدودی از آنها موفق شده اند تامین مالی داشته و ساخت را آغاز کنند. یکی از چالش‌های تامین مالی پروژه‌های هیدروژنی بزرگ‌تر، دریافت تعهد خرید از سوی مشتریان است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، معضل بودجه و هزینه مانع از آن نشده است که همه از هیدروژن سبز به عنوان سوخت نسل بعدی که به نجات زمین کمک می‌کند، تعریف و تمجید نکنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.