دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از امضای تفاهمنامه جذب ۵۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد کشور همزمان با برگزاری پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران خبر داد.

امضای تفاهمنامه جذب ۵۰۰ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ تهیه ۳۷۰ بسته سرمایه‌گذاری

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الله عبدالملکی اظهار داشت: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به توسعه هر چه بیشتر مناطق آزاد دارد و تراز مثبت ۷۰۰ میلیون دلاری مناطق آزاد طی سال گذشته خود موید نگاه پویای دولت به این مناطق است.

وی ادامه داد: مناطق آزاد برای کمک به تحقق شعار سال «مهار تورم، رشد تولید» برنامه های مدونی برای افزایش سرمایه گذاری دارد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از امضای تفاهمنامه جذب ۵۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد کشور همزمان با برگزاری پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران خبر داد.

عبدالملکی با اشاره به نقش مهم مناطق آزاد در رشد و توسعه اقتصادی کشور، تصریح کرد: مناطق آزاد باید از هر لحاظ تقویت و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در آن و مشوق‌ها بیشتر تا رشد و شکوفایی و رسیدن به جایگاه واقعی و عملی شدن رسالتی که بر هر منطقه آزاد تعریف شده را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ۳۷۰ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۴۰ هزار میلیارد تومان برای جذب سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور تهیه شده و آماده آغاز به کار است که از این شمار ۵۰ بسته مربوط به جزیره کیش است.

وی ایجاد جهش اقتصادی را از اهداف اصلی دولت عنوان و ادامه داد: در جهت تحقق این مساله ، مناطق آزاد نقش مهمی برعهده دارند و مردم باید از منافع مناطق آزاد بهره مند شوند و دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور براستفاده بهینه از این فرصت و ظرفیت برای توسعه کشور تاکید دارد.

عبدالملکی به برگزاری رویدادهای بزرگ سرمایه گذاری در مناطق آزاد نیز اشاره کرد و افزود:‌ به زودی خبرهای خوبی در این رابطه منتشر خواهد شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور  با قدردانی از عملکرد سرپرست سابق سازمان منطقه آزاد کیش، اظهار کرد: پورزادی مدیریت خوبی در ایام نوروز داشته و امانت دار خوبی بودند که به عنوان عضو تیم مدیریتی جدید نیز در توسعه منطقه اثر بخش خواهند بود.

وی رحیم سرهنگی مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش را نیز مدیری جوان، متعهد، متخصص و در تراز ملی معرفی کرد و گفت:  ما به دنبال احیای ثبات مدیریتی در منطقه آزاد کیش بودیم که در همین راستا حکم سه ساله مدیرعامل جدید امضا شد که شاید در آینده‌ای نه چندان دور مدت زمان حضور ایشان در کیش به عنوان مدیرعامل به بیش از ۶ سال برسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.