بیش از ۴۶ هزار خانوار از ساکنان جنوب ژاپن به دلیل طوفان ماور مجبور به تخلیه منازل شدند.

دولت ژاپن دستور تخلیه برخی مناطق ساحلی جنوب را صادر کرد

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های ژاپنی امروز گزارش دادند که مقامات این کشور دستور تخلیه بیش از ۴۶ هزار خانوار از ساکنان شهر نانجو در استان جنوبی اوکیناوا ژاپن را به دلیل نزدیک شدن طوفان قدرتمند ماور صادر کرده‌اند.

از مردم ساکن در مناطق ساحلی که در آن جا سطح چهار خطر در مقیاس پنج اعلام شده، درخواست شده تا به مکان‌های امن منتقل شوند. در سطح شهرها هم خطر سطح سه اعلام شده است و خواستار تخلیه زودهنگام سالمندان و مردم شده‌اند.

طوفان بسیار قوی ماور در حال حاضر در سواحل اوکیناوا در حال وقوع است. فشار در مرکز تایفون به ۹۷۰ هکتوپاسکال می‌رسد و سرعت بادها به ۳۰ متر در ثانیه (۶۷ مایل در ساعت) می‌رسد و سرعت تندبادها تا ۴۵ متر در ثانیه می‌رسد.

انتظار می‌رود طوفان طی ۲۴ ساعت آینده جهت خود را به سمت شمال شرقی تغییر داده و از جنوب بخش اصلی ژاپن عبور کند.

سال گذشته نیز در اواخر تابستان، با نزدیک شدن طوفان «نانمادول» (Nanmadol) به شهر کیوشو واقع در جنوب ژاپن، سازمان هواشناسی این کشور با اعلام هشدار سطح ۵، خواستار تخلیه ۴ میلیون و ۳۰ هزار نفر از ساکنان این مناطق شد. سازمان هواشناسی ژاپن در این خصوص اعلام کرد که این طوفان باعث بارش باران‌های بسیار شدید و بی سابقه در ایالت کاگوشیما شد. نانمادول چهاردهمین طوفان بزرگی بود که ژاپن طی سال گذشته تجربه کرد. سازمان هواشناسی ژاپن برای این طوفان هشدار سطح ۵ صادر کرد و خواستار تخلیه میلیون‌ها خانواده از مناطق جنوبی این کشور شده است. شرکت‌های هواپیمایی ژاپنی ۵۰۰ پرواز خود را به دلیل نزدیک شدن این طوفان لغو کردند و همچنین فعالیت راه آهن در مناطق جنوبی ژاپن نیز به حالت نیمه تعطیل در آمد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.