«آرین سلیمی» تکواندوکار جوان کرمانشاهی وزن منهای ۸۷ کیلوگرم تیم ملی ایران به مدال برنز بیست و ششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان در باکو رسید.

تکواندوکار کرمانشاهی به مدال برنز جهان رسید

به گزارش قدس انلاین،  در بیست و ششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان که از دوشنبه هشتم خرداد ماه جاری در سالن ۲۵ هزار نفری «کریستال» شهر باکو به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان آغاز شده است ۹۴۹ تکواندوکار در ۱۶ وزن (۸ وزن بانوان و ۸ وزن مردان) حضور دارند.

آرین سلیمی چهره جوان و شاخص تکواندو ایران در گام نخست وزن منهای ۸۷ کیلوگرم برابر گارسیا مارتینز نماینده عنوان‌دار اسپانیا در مبارزه‌ای حساس که سه راند به طول انجامید، به برتری رسید.

وی در مرحله بعدی مقابل برایان سالازار از مکزیک و دارنده مدال برنز دوره گذشته پیکارهای جهانی ایستاد و خیلی راحت در ۲ راند پیروز شد.

تکواندوکار کرمانشاهی به مدال برنز جهان رسید

آرین با کسب این پیروزی به جمع هشت نفر راه پیدا کرد؛ وی در یک چهارم‌نهایی با مایکل رودریگز از آمریکا مصاف داد و با ارائه نمایشی مقتدرانه در ۲ راند متوالی برنده شد.

جوان اول تکواندوی ایران در نیمه‌نهایی برابر کانگ سونگ هیون از کره‌جنوبی قرار گرفت و در مبارزه‌ای که می‌توانست برنده شود با دریافت اخطارهای متعدد، بازی را از دست داد و در حسرت فینال ماند تا برنزی شود.

در راند اول، سلیمی در حالی ۹ بر ۶ شکست خورد که به دلیل چهار اخطاره شدن، چهار امتیاز از او کسر شد و گرنه به برتری در این راند می‌رسید، راند دوم این مبارزه تماشایی با تساوی ۱۶ بر ۱۶ همراه شد و سلیمی به دلیل ضربات تاثیرگذار بیشتر برنده شد تا کار به راند سوم و نهایی بکشد، در راند سوم نیز در حالیکه سلیمی پیش بود، کانگ با استفاده از ضربه چرخشی به هوگو، چهار امتیاز گرفت ولی آرین بازهم چهار اخطاره شد تا چهار امتیاز از او کم شود و در نهایت ۷ بر ۶ باخت و در حسرت رسیدن به فینال ماند.

تکواندوکار کرمانشاهی به مدال برنز جهان رسید

با این اوصاف او نیز به مدال برنز رسید تا دومین مدال برنز تیم کشورمان را به دست آورد؛ پیش از این و در روز نخست مسابقات، متین رضایی برنز گرفته بود.

آرین سلیمی ۱۹ ساله در فروردین ماه امسال نیز در رقابت‌های بین‌المللی تکواندو گرند اسلم چین موفق به کسب مدال طلا و کسب هزار امتیاز برای کسب سهمیه المپیک شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.