اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره وزش شدید تا خیلی شدید باد، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این استان هشدار هواشناسی سطح زرد صادر کرد.

هواشناسی درباره وزش تندباد در خراسان جنوبی هشدار داد

به گزارش قدس انلاین، رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز پنجشنبه گفت: براساس الگوی نقشه‌ها، داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناختی تا اوایل هفته آینده در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و غبار در استان پیش‌بینی می‌شود.

جواد نخعی افزود: با تقویت اختلاف فشاری در سطح زمین از عصر جمعه تا روز شنبه ۱۳ خرداد شب وزش باد و گرد و غبار شدیدتر می‌شود که کاهش کیفیت هوا و کاهش موقتی دید افقی دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: امشب و فردا دمای هوا افزایش می‌یابد و هوا نسبت به شرایط عادی فصل گرمتر می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در شبانه‌روز گذشته کمینه دما با ۱۲ درجه در سربیشه و بیشینه دما با ۴۳ درجه در شهرستان طبس به ثبت رسید، تغییرات دمایی در مرکز استان نیز بین ۱۵ تا ۳۵ درجه به ثبت رسید.

براساس این هشدار هواشناسی احتمال اختلال در تردد جاده‌ای، آسیب به درختان آسیب‌پذیر و نهال‌های جوان، خسارت به پوشش، سازه گلخانه‌ها و سقف‌های موقت همچنین خطر سقوط اجسام وجود دارد.

همچنین خودداری از سفرهای غیرضروری به ویژه مسیر نهبندان - زابل، رعایت سرعت مطمئنه، اطمینان از پوشش و استحکام سازه گلخانه‌ها و سقف‌های موقت، پرهیز از رفتن به فضای باز به ویژه سالمندان، کودکان، افراد دارای بیماری‌های خاص و مراقبت از کندوهای زنبور عسل توصیه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.