رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: حدود ۲۲ کشور را در حیطه برگزاری آزمون‌های گسترده مورد بررسی قرار داده ایم.

۲۲ کشور را در حیطه برگزاری آزمون‌های گسترده مورد بررسی قرار داده‌ایم

به گزارش قدس آنلاین،«عبدالرسول پورعباس» معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه حدود ۲۲ کشور را در حیطه برگزاری آزمون‌های گسترده مورد بررسی قرار داده ایم، اظهار کرد: این بررسی‌ها تطبیقی بوده و گزارش آن را هم به سازمان‌های ذی ربط ارائه کرده‌ایم تا در تصمیم گیری‌هایی که اتخاذ می‌شود، از دستاوردهای این بررسی‌ها استفاده کنند.  

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اینکه هر کشوری سبک و سیاق خود را در برگزاری آزمون‌های گسترده دارد، گفت: بین ما و سایر کشورهایی که آزمون‌های سراسری و گسترده دارند، زمینه‌های مشترکی تحت عنوان برقراری امنیت برگزاری آزمون وجود دارد. در واقع هزینه‌ای را برای امنیت کنکور در هر کشوری باید لحاظ شود. 

او در ادامه افزود: در برخی کشورها خیلی حرفه‌ای و در برخی دیگر در حد متوسط برای امنیت آزمون اقداماتی را طراحی می‌کنند. به عنوان مثال در برخی کشورهای همسایه ایران که آزمون سراسری هم برگزار می‌کنند، در زمان برگزاری امتحانات بزرگ، هم اینترنت قطع می‌شود، هم پلیس را به کار می‌گیرند، هم دستگاه‌های اجرایی دیگر در اجرای آزمون مشارکت دارند و... در واقع بهترین امکانات کشورشان را بسیج می‌کنند تا در نهایت کنکور سالمی داشته باشند.

پورعباس تاکید کرد: ما نیز به همین شیوه عمل می‌کنیم، چرا که کنکور با سرنوشت فرزندان عزیز ایران سروکار دارد، پس کنکور برای همه کشورها از جمله ایران به کلی فرایندی ملی و حساس است. 

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.