«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی با «پیام ملک سلمان» ابتدای هفته پیش‌رو به تهران سفر خواهد کرد.

وزیر امور خارجه عربستان پیام ملک سلمان را به تهران می‌آورد

به گزارش قدس آنلاین، «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان سعودی قرار است هفته آینده به تهران سفر کند.

رأی الیوم به نقل از منابع سیاسی آگاه لبنانی گزارش داده است که «شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود»، وزیر امور خارجه عربستان در اوایل هفته آینده حامل پیامی از سوی «ملک سلمان بن عبدالعزیز ملک سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان سعودی به «ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهور ایران خواهد بود. گفته شده این پیام درباره توسعه روابط بین دو کشور خواهد بود.

قرار است بن فرحان در این سفر با رئیس جمهور ایران و دیگر مقامات ایرانی دیدار و درباره توسعه روابط دو کشور گفتگو کند.

این خبر همزمان با آن اعلام شده که وزیر امور خارجه عربستان روز جمعه در حاشیه نشست وزیران کشورهای عضو بریکس در آفریقای جنوبی با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود دیدار کرد.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی نیز در توئیتر اعلام کرد: «در این دیدار، راه‌های تقویت روابط دوجانبه در بسیاری از زمینه‌ها و پیگیری اقدامات برای اجرای توافقنامه دو کشور در پکن، از جمله ادامه کار دوجانبه برای تضمین دستیابی به صلح و امنیت بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.»

وزارت امور خارجه عربستان افزود: «در این دیدار، دو طرف تمایل خود را برای ادامه جلسات مشورتی و بررسی راه‌های همکاری برای دستیابی به چشم اندازهای مثبت بیشتر برای روابط دوجانبه و چندجانبه، به نحوی که در خدمت منافع دو کشور باشد، ابراز کردند.»

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه ایران نیز پس از دیدار با همتای سعودی خود در آفریقای جنوبی از پیشرفت‌های خوب حاصله در روابط دوجانبه ابراز خرسندی کرد.

امیرعبداللهیان افزود: خوشبختانه سفرای دو کشور تعیین و به طور متقابل معرفی شدند و زمینه برای گشایش سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌ها فراهم است.

امیرعبداللهیان از تسهیلات و ترتیبات خوب فراهم شده توسط عربستان برای سفر حجاج ایرانی به منظور انجام حج تمتع تشکر و قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه ایران افزود: در گفتگوهای قبلی در خصوص ضرورت تقویت روابط تجاری و اقتصادی دو کشور صحبت کردیم و سفر آتی جنابعالی به تهران نیز فرصتی برای گفتگو و تبادل نظر بیشتر به منظور تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف خواهد بود.

امیرعبداللهیان بریکس را نیز فرصت جدیدی برای همکاری‌های چندجانبه میان ایران و عربستان و دیگر کشورهای عضو این گروه بویژه در زمینه‌های اقتصادی و تجاری برشمرد.

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان نیز در این دیدار از پیشرفت‌های بسیار خوب حاصله در روابط دوجانبه اظهار خرسندی کرد.

وی از کمک‌های ارزشمند طرف ایرانی در استقبال از هیأت فنی عربستانی بمنظور زمینه سازی برای گشایش سفارت و سرکنسولگری عربستان در ایران تشکر کرد و افزود با همکاری بسیار خوب دو طرف از مراحل تعیین سفرا و زمینه سازی برای گشایش نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی بسرعت عبور کردیم و در حال حرکت به سمت مرحله جدیدی از روابط دو کشور هستیم که تأمین کننده منافع دو ملت و کل منطقه خواهد بود.

وزیر امور خارجه عربستان تاکید کرد که در پاسخ به دعوت بعمل آمده، بزودی به تهران سفر خواهد کرد. طرفین در این دیدار، سلام‌های گرم متقابل رؤسای دو کشور را به یکدیگر ابلاغ کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.