رئیس اداره دامپزشکی خاش از معدوم سازی بیش از ۲۲۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی ناسالم و غیر قابل مصرف در این شهرستان خبر داد.

معدوم سازی بیش از ۲۲۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی ناسالم در خاش

به گزارش قدس انلاین، امان الله رخشانی  افزود: در راستای ارتقای سلامت و بهداشت جامعه، نظارت‌های بهداشتی مستمر بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در قالب بازدیدهای مشترک، توسط کارشناسان ادارات دامپزشکی، جهاد کشاورزی، مرکز بهداشت و فرمانداری شهرستان خاش از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دام نظیر رستوران، قصابی و سردخانه‌ها در سطح شهرستان صورت می‌پذیرد، که در این بازدیدهای مشترک، بیش از ۲۲۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی از قبیل گوشت گوسفندی تاریخ منقضی شده، گوشت چرخ کرده ناسالم و غیر قابل مصرف انسان، جمع آوری و برابر دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور نسبت به معدوم سازی آنها اقدام شد.

وی ادامه داد: در بازدید از ۳۸ واحد صنفی نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی این شهرستان، چهار واحد صنفی به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی، تذکر بهداشتی گرفتند.

شایان ذکر است این بازدیدها که به صورت مستمر با هماهنگی ادارات مرتبط در زمینه سلامت جامعه به منظور افزایش سطح بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام دام مصرفی شهروندان گرامی در این شهرستان انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.