مدیرکل فرودگاه های مازندران گفت: در راستای توسعه گردشگری و حسب رویکرد دولت مردمی و مسئولان استانی، خط پروازی در مسیر ساری-اکتائو(قزاقستان) برقرار شد.

دیپلماسی فعال دولت سیزدهم به بار نشست؛ راه‌اندازی خط پروازی ساری-اکتائو

به گزارش قدس انلاین، سعدالله وطن خواه روز شنبه‌ در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به چشم اندازهای طبیعی و خدادادی مازندران و از طرفی مراودات بازرگانی، اقتصادی و اجتماعی این استان و کشورهای حاشیه دریای خزر، پیگیری های زیادی در این خصوص صورت گرفت که در نهایت منتج به راه اندازی مسیر پروازی شد.

وی ادامه داد: پرواز در مسیر ساری - اکتائو کشور قزاقستان و بالعکس در روزهای سه شنبه مورخه ۱۶ و ۳۰ خردادماه برنامه ریزی شده است و پرواز انجام خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه های مازندران ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک مسیر ساری - آستراخان (روسیه) از فرودگاه دشت ناز انجام شود.

وطن خواه توسعه مسیرهای هوایی را از راهبردهای این اداره کل در فرودگاه‌های استان مازندران در راستای تدابیر و سیاست های کلان استان و محورهای گردشگری کشور برشمرد.

وی افزود :در آینده نزدیک نیز با توجه به صدور مجوز مرز هوایی رامسر شاهد برقراری پروازها در مسیر رامسر - مسقط (عمان) خواهیم بود.

دیپلماسی فعال دولت سیزدهم به بار نشست؛ راه‌اندازی خط پروازی ساری-اکتائو

استان مازندران با داشتن یک فرودگاه بین المللی شهدای ساری و ۲ فرودگاه نوشهر و رامسر در غرب استان از استان های برخودار کشور از سیستم حمل ونقل هوایی به شمار می رود به طوری‌که با انجام بیش از ۶ هزار پرواز در این فرودگاه ها در یکسال اخیر بیشتر از ۶۰۰ هزار مسافر از طریق این سیستم حمل و نقل به مقاصد مختلف در سراسر کشور جابه جا شدند.

طی یکسال اخیر اداره کل فرودگاه های مازندران راه اندازی خطوط پروازی در مسیرهای مختلف را کلید زد که از آن جمله مسیر ساری به چابهار، افزایش پرواز ساری به کیش از۲ به چهار سورتی پرواز، افزایش پرواز اهواز از یک به چهار سورتی پرواز و همچنین افزایش پرواز به مشهد از هشت به ۱۶ سورتی پرواز در هفته از جمله اقداماتی است که در این برهه زمانی انجام شده است.

تلاش برای رونق بخشیدن به فعالیت فرودگاه های مازندران با راه اندازی خطوط پروازی جدید بر روی باند حرکت قرار گرفته است و امروز شاهد افزایش تعداد جابه جایی مسافران در این فرودگاه ها هستیم. بطوریکه بنا به اعلام اداره کل فرودگاه های استان میزان جابه جایی مسافران از طریق سیستم حمل و نقل هوایی استان ۳۰ درصد پارسال به نسبت سال ماقبل افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.