ده‌ها هزار نفر از ساکنان فلسطین اشغالی برای بیست و دومین شنبه متوالی در شهرهای مختلف علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

ادامه اعتراضات علیه نتانیاهو در فلسطین اشغالی

به گزارش قدس آنلاین، منابع رسانه‌ای از فلسطین اشغالی خبر دادند که صهیونیست‌های معترض به بنیامنی نتانیاهو و کابینه او برای بیست و دومین شنبه متوالی تظاهرات کردند.

شبکه الجزیره در گزارشی درباره ادامه اعتراضات علیه بنیامین نتانیاهو و کابینه او نوشت: «ده‌ها هزار معترض در تل آویو و دیگر شهرهای اسرائیل در اعتراض به طرح دولت بنیامین نتانیاهو برای ایجاد تغییران اساسی در نظام قضایی تظاهرات کردند».

بنا بر گزارش برخی رسانه‌های محلی در فلسطین اشغالی، حدود ۱۰۰ هزار نفر در مرکز شهر تل آویو روز شنبه (دیروز) برای بیست و دومین هفته متوالی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

«ایلیت فاین» یکی از ساکنان فلسطین اشغالی و دندانپزشک ۵۵ ساله درباره دلیل تظاهرات علیه نتانیاهو گفت: «ما به تظاهرات خود ادامه خواهیم داد تا به آنها نشان دهیم که حتی اگر در طرح اصلاحات مکث کرده باشند، ما همچنان آماده می‌مانیم. آنها نمی‌توانند قوانین را با حیله‌گری تصویب کنند».

نتانیاهو و کابینه افراطی او مدعی است که هدف از طرح تغییرات ساختاری نظام قضایی رژیم صهیونیستی، ایجاد توازن بین قوا مققننه و قضایی است اما منتقدان آنها با رد این استدلال هشدار می‌دهند که با اجرای تغییرات مدنظر کابینه نتانیاهو، قدرت افسارگسیخته و بدون مهاری در اختیار کابینه و قوه اجرایی قرار خواهد گرفت.

تظاهرات روز شنبه در فلسطین اشغالی در شرایطی انجام شده که کابینه نتانیاهو و اپوزیسیون با میانجیگری اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی در حال مذاکره برای سازش درباره طرح اصلاح ساختار قضایی هستند اما هنوز نتیجه ملموسی از این مذاکرات به دست نیامده است.

«آرنون اوشیری» یک صهیونیست ۶۶ ساله در مصاحبه با خبرگزای فرانسه درباره چرایی ادامه اعتراضات علیه نتانیاهو اینطور توضیح داد: «مهم است که احتمال تبدیل شدن اسرائیل به دیکتاتوری از بین برود. این دولت فاسد پر از آدم‌های قانون شکن است که می‌خواهند سطح کشورمان را به سطح یک کشور جهان سوم تنزل بدهند».

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.