مستند «فرزند» پرتره‌ای از زندگی یکی از رزمندگان دفاع مقدس است که با یک معجزه زنده شد، اما به دلیل آسیب وارده باید راه برود.

داستان عجیب یک جانباز که ساعت‌ها شهید شده بود/ مردی که باید راه برود!

به گزارش قدس آنلاین، مستند «فرزند» به کارگردانی رضا فخاری و تهیه‌کنندگی محمد شکیبانیا در شبکه مستند تولید شده و امروز ۱۴ خردادماه ساعت ۲۰ روی آنتن می‌رود.

شکیبانیا تهیه‌کننده این فیلم درباره سوژه آن گفت: این مستند درباره جانبازی به نام «فرزندعلی» از رزمندگان کبودرآهنگ است که به دلیل برخورد تیر به سرش در جبهه شهید می‌شود، اما به واسطه یک معجزه به دنیا برمی‌گردد. راننده‌ای که از خط عقب می‌آمده، سراغ او می‌رود و می‌بیند که پلاستیک کشیده شده روی پیکرش بخار بسته است. او را احیا می‌کنند و به دنیا برمی‌گردد.

وی اضافه کرد: با این حال، به دلیل اصابت تیر به سر و آسیبی که به مغزش رسیده است، او مدام باید راه برود و بیشتر از ۳-۴ ساعت نمی‌تواند بنشیند. همین موضوع او را تبدیل به فردی متفاوت کرده و مردم کبودرآهنگ او را به عنوان کسی می‌شناسند که دائم در حال پیاده‌روی است. در مستند «فرزند» داستان زندگی او و خاطراتش از جبهه را به تصویر می‌کشیم.

مستند , تلویزیون , سینما , دفاع مقدس , جانبازان دفاع مقدس ,

او با اشاره به فرم روایی این مستند گفت: فیلم، براساس گزارش شاهدان عینی، همرزمان، دوستان و خانواده فرزندعلی پیش می‌رود، اما فقط صدای آنان را می‌شنویم و خودشان را نمی‌بینیم. این افراد، داستان حضور او در جبهه و اتفاقاتی که برایش رخ داده است را بازگو می‌کنند. فیلم به زبان ترکی ساخته شده و زیرنویس فارسی داریم.

شکیبانیا بیان داشت: علاوه براین، فیلم‌های آرشیوی مربوط به حضور او در جبهه را از آرشیو رزمندگان کبودرآهنگ پیدا کردیم و در مستند از این تصاویر نیز استفاده شده است.

تهیه‌کننده مستند «فرزند» درباره آشنایی با این سوژه گفت: مهدی جلیلی مجری طرح این فیلم مستند، او را می‌شناخت و هم‌شهری‌اش بود. به همین دلیل او را به ما معرفی کرد و مستند فرزند از او ساخته شد.

مستند , تلویزیون , سینما , دفاع مقدس , جانبازان دفاع مقدس ,

عوامل تولید این فیلم عبارتند از: تهیه‌کننده: محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردان و تدوین: رضا فخاری، فیلمبردار: هیبتی، مجری طرح: مهدی جلیلی و مدیر تولید: عاطفه مرادی.

براساس این گزارش، مستند «فرزند» روز یکشنبه ۱۴ خردادماه ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش می‌شود.

مستند , تلویزیون , سینما , دفاع مقدس , جانبازان دفاع مقدس ,

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.