رئیس جمهور عراق بر عمق روابط این کشور و سوریه و لزوم تقویت آن در زمینه های مختلف و رایزنی و هماهنگی درخصوص مسائل دارای اهمیت مشترک در سطوح منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

دیدار و رایزنی «فیصل المقداد» با مقامات بلندپایه عراق در بغداد

به گزارش قدس آنلاین، «عبداللطیف رشید»، رئیس جمهور عراق امروز میزبان «فیصل المقداد»، وزیر خارجه سوریه بود.

فیصل المقداد در ابتدای این دیدار سلام و آرزوی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه برای تداوم پیشرفت و شکوفایی برای ملت عراق را ابلاغ کرد.

رئیس جمهور عراق نیز به طور متقابل، سلام و تقدیر خود از رئیس جمهور سوریه و آرزوی رفاه و ثبات بیشتر برای ملت سوریه را به المقداد ابلاغ کرد.

رشید بر عمق روابط بین عراق و سوریه و لزوم تقویت آن در زمینه های مختلف و رایزنی و هماهنگی درخصوص مسائل دارای اهمیت مشترک در سطوح منطقه ای و بین المللی و نیز  اهمیت نقش عراق در حل مشکلات در منطقه و لزوم همکاری برای تعقیب تروریستهای داعشی، کنترل مرزها و مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق با مهم خواندن بازگشت سوریه به اتحادیه عرب افزود که عراق تمام تلاش خود را برای مشارکت اخیر سوریه در نشست اتحادیه عرب به کار بست.

رشید حمایت عراق از ملت سوریه در فاجعه زلزله اخیر را بیانگر روابط برادری میان دو کشور دانست.

از طرفی دیگر فیصل المقداد مواضع شرافتمندانه عراق در قبال سوریه و نقش دیپلماتیک آن برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را ستود.

وی با اشاره به تمایل سوریه برای تقویت روابط برادرانه بین دو کشور و ملت و همکاری مشترک برای مقابله با تروریسم و تقویت تبادل اقتصادی و تجاری، نقش جلال طالبانی، رئیس جمهور اسبق عراق در تقویت پیوند بین دو ملت عراق و سوریه را نیز تحسین کرد.

وی با تقدیر از حمایتهای عراق از ملت سوریه در زمین لرزه اخیر از تحولات مهم در عراق در سطح سیاسی، توسعه ای و امنیتی که بازتاب مثبت در دو سطح منطقه ای و بین المللی داشته، ابراز خرسندی کرد.

السودانی به سوریه دعوت شد

همچنین محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق میزبان فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه بود که طی آن دو طرف درباره روابط دوجانبه و راههای گسترش آن رایزنی کردند.

در این دیدار وزیر خارجه سوریه مراتب درود و سلام بشار اسد و دعوت او از السودانی برای سفر به دمشق به منظور بررسی چشم انداز همکاری دوجانبه و هماهنگی و اقدام مشترک در راستای تثبیت ثبات در منطقه را ابلاغ کرده است.

نخست وزیر عراق بر اهمیت تمامیت ارضی سوریه تاکید کرده است و اینکه امنیت عراق با امنیت سوریه گره خورده است. السودانی از آمادگی برای کمک به ملت سوریه به منظور پشت سر گذاشتن رنجهایش هم خبر داد.

کشور عراق , کشور سوریه ,

فیصل المقداد هم بر حمایت کشورش از گامهای عراق و نقش محوری آن در منطقه و نیز تلاشهایش برای تحکیم روابط میان برادران عرب و میان کشورهای منطقه و نیز لزوم مقابله با چالشهای مشترک و تبادل اطلاعات در زمینه مبارزه با مواد مخدر و تروریسم واهتمام به پرونده آوارگان تاکید کرد.

المقداد همچنین از مواضع عراق در حمایت از سوریه در برابر تروریسم و میزبانی از شهروندان سوری قدردانی کرد.

تاکید زیدان و المقداد بر عمق روابط سوریه و عراق

 فیصل المقداد با فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق دیدار کرد که طی آن طرفین بر عمق روابط میان عراق و سوریه و تقویت آن در همه زمینه ها تاکید کردند.

کشور عراق , کشور سوریه ,

عبداللطیف رشید: اهتمام خاصی به مسئله فلسطین داریم

همچنین عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق میزبان احمد عقل سفیر فلسطین در بغداد بود و در این دیدار تحولات سیاسی منطقه و روابط فیمابین میان فلسطینینان و عراقیها مورد رایزنی قرار گرفت.

رئیس جمهور عراق به اهتمام عراق به مسئله فلسطین اشاره کرد و اینکه در محافل بین اللملی در راستای دستیابی مردم فلسطین به حقوقشان تلاش می کند.

سفیر فلسطین هم ضمن تشکر از اهتمام عراق به مسئله فلسطین از رئیس جمهور عراق برای سفر به رام الله دعوت کرد.

وی به اهمیت نقش عراق در فعال سازی تصمیمات اتحادیه عرب درباره فلسطین هم اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.