استاد حوزه علمیه قم گفت: مردم در جریان پیروزی انقلاب اسلامی در کنار امام راحل بودند؛ چون دین و فقه، ولایت‌فقیه و امام خمینی (ره) را می‌خواستند.

مردم همواره در کنار امام خمینی (ره) ایستادگی کردند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن حاج‌حسینی، استاد حوزه علمیه قم در حاشیه مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد در مسجد غربای شاهرود، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود، با اشاره به اینکه امام اسفار اربعه را به‌صورت نظری و عملی طی کردند، اظهار کرد: در مرحله سوم اسفار اربعه، مأموریت تشکیل حکومت اسلامی را امام راحل بر عهده گرفتند و عرفان به‌الحق را درک کردند و این مأموریت را برای اصلاح امت بر عهده گرفتند.

استاد حوزه و دانشگاه قم با بیان این امام راحل حرکتی را که انبیا و اولیا انجام دادند، در زمان غیبت انجام داد، گفت: امام ولایت‌فقیه را در علم کلام تعریف کردند و ظهور و بروز دادند و در فقه ولایی حدود ولایت‌فقیه را مشخص فرمودند.

وی با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب مسأله تحریف امام را مطرح کردند، تصریح کرد: مهم‌ترین تحریف درباره امام راحل، تحریف اندیشه امام راحل و شخصیت ایشان است و این خط انحراف و تحریف جریان دارد.

حاج‌حسینی مهم‌ترین کار امام راحل را آوردن اندیشه سیاسی شیعی در متن جامعه عنوان کرد و افزود: امام در زمانی که لیبرالیسم و مارکسیسم جولان می‌دادند، اندیشه سیاسی شیعی را در مناسبات سیاسی مطرح کردند.

این پژوهشگر حوزه دین با تأکید بر اهمیت جهاد تبیین در جامعه به‌ویژه نسل جوان تصریح کرد: باید ولایت‌فقیه و حکومت اسلامی را برای نسل جوان و نوجوان تبیین و تشریح کرد.

وی با بیان اینکه امام اندیشه تشکیل حکومت را احیا کردند و گفت: اولین جمهوری اسلامی بعد از رسول‌الله (ص)، حکومت علوی بود و تحقق جمهوری اسلامی ایران، دومین جمهوری اسلامی بعد از امیرالمؤمنین (ع) است که این نعمت را خدا به ایران عطا کرد.

حاج‌حسینی امر به معروف و نهی از منکر را از ابعاد مهم حکومت اسلامی بیان کرد و افزود: بزرگ‌ترین معروف، تشکیل حکومت اسلامی و بزرگ‌ترین منکر، حکومت حاکم ظالم و جبار است.

وی با تأکید بر اینکه لزوم کارآمدی نظام اسلامی در روایات ما آمده است، اظهار کرد: مردم در جریان پیروزی انقلاب اسلامی در کنار امام راحل بودند، چون دین و فقه، ولایت‌فقیه و امام خمینی (ره) را می‌خواستند.

این استاد حوزه و دانشگاه قم با تأکید بر اینکه مردم ما برای عدل و داد با نظام جمهوری اسلامی بیعت کردند، افزود: با اندیشه و مکتب امام راحل، ما هیچ‌گاه دل به آمریکا و انگلیس نبسته‌ایم و باید این مسیر روشن را با هدایت خلف صالح امام راحل ادامه دهیم و زمینه‌ساز ظهور امام عصر (عج) شویم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.