ولیعهد عربستان و رئیس جمهوری ونزوئلا در دیداری در شهر جده، چشم‌اندازهای همکاری میان ریاض و کاراکاس و راه‌های توسعه این همکاری‌ها را بررسی کردند.

بن‌سلمان و مادورو چشم‌اندازهای همکاری میان ریاض و کاراکاس را بررسی کردند

به گزارش قدس آنلاین، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی روز دوشنبه در شهر جده میزبان نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا بود.

دو طرف در این دیدار چشم‌اندازهای همکاری میان ریاض و کاراکاس و راه‌های تقویت آنها را بررسی کردند.

برخی رسانه‌های عربستانی اعلام کردند که دو طرف در مذاکراتی که با یکدیگر داشتند، مسایل مهم مشترک و فرصت‌های همکاری میان دو کشور را بررسی کردند.

تیم رسانه‌ای مادورو نیز کمی قبل از آغاز این سفر رسمی در توییتر اعلام کرد که "تقویت پیمان‌های سیاسی و دیپلماتیک و موضوع انرژی در دستورکار مادورو برای این سفر قرار دارد".

در این دیدار که در کاخ السلام شهر جده برگزار شد، از طرف عربستان، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه این کشور، فیصل بن فاضل الابراهیم، وزیر اقتصاد و برنامه‌ریزی، عبد الرحمان بن عبد المحسن الفضلی، وزیر محیط زیست و آب و کشاورزی، عبد العزیز بن ترکی، وزیر ورزش و دیگر مسؤولان عربستانی حضور داشتند.

از طرف ونزوئلا نیز وزرای امور خارجه، سوخت و وزیر ارتباطات و اطلاعات این کشور و نیز سفیر آن در عربستان، همسر و پسر مادورو حضور داشتند.

مادورو روز دوشنبه پس از سفری که به ترکیه داشت، در راس یک هیئت وزارتی از کشورش به عربستان سفر کرد. او برای شرکت در مراسم تحلیف رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به این کشور سفر کرده بود.

این سومین سفر مادورو  به عربستان است و جمعی از مقامات سعودی برای استقبال از او و هیئت همراهش در فرودگاه بین‌المللی ملک عبد العزیز در جده حضور یافتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.