دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین از دستگیری ۱۳ اخلالگرعمده نظام اقتصادی در حوزه ارز دیجیتال فعال در یک شرکت هرمی مجازی خبر داد.

اعضای شبکه هرمی مجازی اخلالگر در نظم اقتصادی دستگیر شدند

به گزارش قدس آنلاین، حسین رجبی با اعلام خبر دستگیری ۱۳ اخلالگر عمده نظام اقتصادی در حوزه ارز دیجیتال و اقدامات گسترده متهمان اظهارکرد: بر اساس تحقیقات و گزارش ضابطان قضایی یک شرکت هرمی مجازی از طریق عضوگیری اقدام به خروج غیرقانونی ارز از کشور می‌کردند.

وی افزود: در همین خصوص پرونده‌ای تحت عنوان اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور در یکی از شعب بازپرسی دادسرای قزوین تشکیل و دستورات قضایی برای شناسایی متهمان صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین ادامه داد: این شرکت به صورت هرمی اقدام به عضوگیری کرده و بر اساس اقرار متهمان این شرکت صرفاً در حوزه‌های واهی از جمله «زمین مجازی» فعالیت داشته است.

رجبی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات بدست آمده در این شرکت ۹۰ سرشبکه اصلی و ۱۶۵ سرشبکه درجه ۲ و ۳ در برخی شهرها از جمله «قزوین، تهران، اصفهان، شیراز و...» فعال بوده و هریک بیش از ۲ هزار عضو و زیرمجموعه را جهت فعالیت در این حوزه جذب کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۳ متهم اصلی این شرکت در استان قزوین و سایر استان‌ها شناسایی، دستگیر و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند، افزود: از کیف پول الکترونیک یکی از متهمان مبالغ قابل توجهی ارز دیجیتال کشف و تمامی اموال آن‌ها نیز توقیف شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین همچنین تاکید کرد: این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و از آنجایی که متهمان در استان‌های مختلف، ابتدا در استان قزوین تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند، این استان صالح به رسیدگی است و تحقیقات در جهت شناسایی ابعاد تخلفات این متهمان و شناسایی سایر متهمان احتمالی ادامه دارد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.