رییس جمهور گفت: مساله اشتغال جوانان و رفع مشکل مسکن از دغدغه های دولت سیزدهم در آذربایجان شرقی است.

رئیس جمهور: اشتغال و مسکن دغدغه دولت در آذربایجان شرقی است

به گزارش قدس آنلاین،  آیت الله سیدابراهیم رییسی در بدو ورود به تبریز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تمدن آذربایجان از کهن ترین تمدن های ایران اسلامی است و این تمدن که دارای پشتوانه عظیم فرهنگی است نه فقط برای آذربایجان بلکه برای ایران اسلامی و جهان اسلام است.

وی ادامه داد: امروز و فردا در جمع مردم بسیار خوب آذربایجان هستیم و مصوبات دور اول سفرها را پیگیری خواهیم کرد که برخی از آنها به اتمام رسیده و وعده ما به مردم آذربایجان اجرایی می شود و همچنین در این سفر آنچه که نیاز استان است بررسی و مصوب می شود.

آیت الله رییسی با بیان اینکه آذربایجان شرقی استان فرهنگی، گردشگری و قطب صنعتی، معدنی، گردشگری و کشاورزی است ، گفت: این استان ظرفیت های بسیاری دارد و سرمایه اصلی استان جوانان آن است و کارهای بسیار بزرگی انجام شده و خواهد شد.

وی گفت: در دور اول سفر به استان امکان سفر به شهرستان ها به دلیل وضعیت کرونایی وجود نداشت اما در این سفر با توجه به متفاوت شدن شرایط به برخی از شهرها سفر خواهیم کرد.

رییس جمهور اضافه کرد: خبرهای خوشی را در آذربایجان شنیده ایم و بعد از این نیز بسیار خواهیم شنید، زنان و مردان فرهیخته استان اهل علم و دانش و فرهیختگی هستند.

وی تاکید کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند آینده روشنی خواهیم داشت و مشکلاتی که امروز موجب رنج مردم است به دست جوانان برطرف می شود.

آیت الله رییسی ادامه داد: وضعیت مصوبات سفر و مصوبات دور دوم به مردم اعلام خواهد شد مهمترین مساله رفع بیکاری و ایجاد اشتغال و مساله مسکن و رفع مشکل مسکن است که اقدامات خوبی انجام شده ولی باید کامل شود.

در بدو ورود آیت الله رئیسی به فرودگاه تبریز یکی از نخبگان جوان ضمن خیر مقدم چشم انداز ظرفیت های فناوری استان را روشن عنوان کرد.

آیت الله سیدابراهیم رییسی در قالب پنجمین سفر از دور دوم سفرهای استانی به آذربایجان شرقی سفر کرده است و برای این سفر ۲۲۰هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای استان پیش بینی شده است.

از مجموع اعتبارات۱۹ هزار و ۳۷۳ میلیارد تومانی سفر اول رئیس جمهور به آذربایجان شرقی تاکنون هشت هزار میلیارد تومان اختصاص یافته و برخی از مگاپروژه های استان که در سال های گذشته متوقف شده بود با تزریق اعتبارات از محل منابع سفر استانی فعال شده و در حال پیشرفت است

میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه ها ۶۲ درصد است.

تعهد استان برای اجرای پروژه‌ها در سال اول تعداد ۲۷ پروژه بود که در این راستا برای ۱۲ پروژه تخصیص ۱۰۰ و بیشتر از ۱۰۰ درصدی محقق شده و عملیات ۱۵ پروژه نیز به اتمام رسیده است.

در سفر اول رئیس جمهور به آذربایجان شرقی ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای تولیدی و خدماتی در چهار بخش گردشگری، صنعت، کشاورزی و پارک علم و فناوری در نظر گرفته و مقرر شد طی ۲ سال پرداخت شود که ۶ هزار میلیارد تومان مربوط به سال اول به صورت کامل پرداخت شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.