سیاستگزاران آمریکا رویکرد تجاری چین در آمریکای لاتین را آماج انتقادات جدید خود قرار دادند و در عین حال خواستار همکاری پکن برای مبارزه با قاچاق «فنتانیل» شدند.

نگرانی واشنگتن از سیاست تجاری چین در حیاط خلوت آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، برایان نیکولز دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور نیمکره غربی چهارشنبه در جلسه استماعی در یکی از کمیته‌های فرعی مجلس نمایندگان این کشور گفت که حضور تجاری چین در آمریکای لاتین «فاقد شفافیت» است.

نیکولز گفت که کشورهای آمریکای لاتین از تاکتیک‌های سرمایه‌گذاری چین خسته شده‌اند و احساس «پشیمانی» به آنها دست داده است.

به گفته وی، لازم است که آمریکا از سرمایه‌گذاری خصوصی، کمک خارجی و دیپلماسی جایگزین قابل لاعتمادی به این کشورها ارائه دهد و «ما باید به درخواست آنها پاسخ بدهیم.»

تاد رابینسون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اجرای قانون و مواد مخدر بین‌المللی نیز در این جلسه استماع گفت: بیشترین فنتانیلی که در آمریکا مصادر می‌شود از طریق مکزیک به ایالات متحده می‌آید که مواد شیمیایی سازنده آن نیز از چین فراهم می‌شود.

وی افزود: لازم می‌دانیم که جریان انتقال این مواد شیمیایی مختل شود.

چین تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌ها و افراد چینی به بهانه مشارکت آنها در تجارت فنتانیل را محکوم کرده و واشنگتن را متهم کرده است که به جای تلاش برای کاهش تقاضای این ماده مخدر مرگبار، دیگران را مقصر جلوه بدهد.

نیکولز مدعی شد: شرکت‌های خصوصی چینی از فرصت فروش مواد تشکیل‌دهنده فنتانیل به سازمان‌های غیرقانونی در مکزیک استفاده می‌کنند.

فنتانیل یک ماده مخدر و حدود ۵۰ برابر قوی‌تر از هروئین است که با سایر مواد مخدر ترکیب شده و تبعات مرگباری دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.