نخست‌وزیر قرقیزستان در سفر کاری به شهر «سوچی» برای شرکت در نشست سران مشترک المنافع و شورای اوراسیا با همتای خود دیدار و گفت و گو کرد.

دیدار نخست‌وزیران قرقیزستان و روسیه در سوچی

به گزارش قدس آنلاین، «عاقل بیک جباراف» نخست وزیر قرقیزستان در چارچوب سفر کاری به شهر «سوچی» به منظور شرکت در نشست‌های سران دولت‌های مشترک المنافع و شورای بین دولتی اوراسیا با «میخائیل میشوستین» نخست وزیر روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین در مورد گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، سرمایه‌گذاری، کشاورزی، صنعتی، حمل و نقل و لجستیک و همچنین در زمینه‌های فرهنگی و بشردوستانه تبادل نظر کردند.

علاوه بر این، نخست وزیران دو کشور در مورد اجرای عملی توافقات حاصل شده در سفر رسمی «سادیر جباراف» رئیس جمهوری این کشور به روسیه در ماه می سال جاری گفت‌وگو کردند.

طرفین به رویدادهای آتی همکاری‌های بین منطقه‌ای که قرار است در قلمرو  این کشور برگزار شود و همچنین اجرای پروژه‌های مشترک همکاری صنعتی توجه ویژه‌ای داشتند.

جباراف با اشاره به اهمیت همکاری در حوزه آموزشی به نخست وزیر این کشور اطلاع داد که قرارداد بین دولتی ساخت ۹ مدرسه در قرقیزستان در پارلمان به تصویب رسانده و در حال آماده سازی برای امضای رئیس جمهور است.

میشوستین به‌نوبه‌خود از طرف «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه سلام و آرزوهای گرم خود را به رئیس جمهوری این کشور ابلاغ کرد.

وی تاکید کرد: وظیفه دولت‌های ما اطمینان از اجرای توافقاتی است که سران ما در سفر رسمی رئیس جمهور قرقیزستان به این کشور در ۷ تا ۹ مه امسال به دست آورده‌اند. از ژانویه تا آوریل حجم تجارت متقابل ۱۶ درصد  افزایش یافت و به تقریبا ۸۵ میلیارد روبل یا بیش از ۹۲ میلیارد سوم رسید. ما به افزایش این سطح ادامه خواهیم داد.

در پایان طرفین توافق کردند که تماس‌های فعال خود را در تمامی سطوح تعامل به منظور اجرای توافقات انجام شده حفظ کنند.

گفتنی است که جباراف به عنوان بخشی از سفر کاری به شهر سوچی در نشست شورای بین دولتی اوراسیا در قالب محدود شرکت کرد.

دستورکار این نشست شامل ۱۰ موضوع از جمله در زمینه توسعه بیشتر تجارت آزاد، سیستم اطلاعاتی یکپارچه، دستورکار دیجیتال و بازار برق این اتحادیه بود.

نشست بعدی شورای بین دولتی اوراسیا در آگوست ۲۰۲۳ در شهر چالپان آته منطقه ایسیک کول این کشور برگزار می‌شود.

دیدار نخست‌وزیران قرقیزستان و روسیه در سوچی

دیدار نخست‌وزیران قرقیزستان و روسیه در سوچی

دیدار نخست‌وزیران قرقیزستان و روسیه در سوچی

پایان پیام/ح

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.