عضو هیأت‌رئیسه مجلس اظهارات اخیر ظریف درباره نقض مصوبه مجلس درباره لغو تحریم‌ها را نادرست دانست و گفت: اصلا دولت فعلی مذاکره‌ای با آمریکا ندارد که بخواهد این قانون نقض شود.

یوسفی در واکنش به اظهارات ظریف: دولت اصلا توافقی در موضوع هسته‌ای نکرده که بخواهد قانون لغو تحریم‌ها را نقض کند

مجتبی یوسفی عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف مبنی بر نقض قانون اقدام راهبردی  لغو تحریم‌ها در دولت سیزدهم، گفت: دولت سیزدهم هنوز در مذاکرات توافقی با طرف مقابل نکرده که بخواهد قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در آن نقض شود.

وی افزود: در حال حاضر و با توجه به زیاده‌خواهی‌های آمریکا، دولت فعلی حتی مذاکرات مستقیم و جدی با طرف مقابل ندارد.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس اظهار کرد: آقای ظریف که عنوان می‌کند قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مذاکرات نقض شده، خود در زمانی که وزیر امور خارجه دولت قبل بود عبور از خطوط قرمز در مذاکرات را اعتراف کرد.

یوسفی خاطرنشان کرد: آقای ظریف در زمان وزارت خود به صراحت اعلام کرد که خطوط قرمز مربوط به اخذ تعهد تضمین از طرف مقابل برای انجام تعهدات را در مذاکرات زیر پا گذاشته است.

وی با اشاره به اظهارات تکراری ظریف درباره نقش عربستان در برجام، آن هم در زمانی که سفارت ایران در ریاض در حال بازگشایی است، افزود: در بحث ارتباط با کشورها هم آقای ظریف و دولت آقای روحانی تمرکزشان در ارتباط با چند کشور غربی بود و از کشورهای منطقه غافل شده بودند و دولت سیزدهم برخلاف دولت قبل، ارتباط با کشورهای منطقه و به‌ویژه همسایگان را در اولویت کاری خود قرار داده است.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس اظهار کرد: آقای ظریف باید این دیدگاه خود را کنار بگذارد و این دستاوردها و موفقیت‌های حاصل شده در حوزه سیاست خارجی را موفقیت‌های نظام بداند و در موضع‌گیری‌هایش بسیار دقیق عمل کند.

محمدجواد ظریف به تازگی در گفت‌وگویی در فضای مجازی مدعی شد که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران از سوی دولت سیزدهم نقض شده ولی اشاره‌ای به این موضوع که کدام بخش از مصوبه نقض شده، نکرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.