روزنامه گاردین نوشت، پس از اینکه مخالف سعودی به پلیس انگلیس گزارش داد که هر هفته تهدید به قتل می‌شود، پلیس از او خواست مثل ادوارد اسنودن زندگی کند.

توصیه پلیس انگلیس به مخالف سعودی تهدید شده: مثل اسنودن زندگی کن!

به گزارش قدس آنلاین، این روزنامه نوشت، یکی از افسران انگلیس به ربیع العنزی، سرهنگ جدا شده از سرویس اطلاعات عربستان و از مخالفان دولت ریاض که در لندن زندگی می‌کند، گفته است، در میان تهدیدات به قتلی که پس از فرار از عربستان دریافت کرده، از زندگی ادوارد اسنودن آمریکایی تقلید کند.

العنزی به دلیل انتقاد از نظام محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان تهدید می‌شود. او که با گذرنامه دیپلماتیکی که دارد ماه فوریه وارد لندن شد، می‌گوید هر هفته ۵۰ بار تهدید به قتل می‌شود و می‌ترسد مثل جمال خاشقجی، روزنامه نگار و منتقد سعودی کشته شود.

این نظامی جدا شده سعودی ماه مارس این تهدیدات را به پلیس لندن گزارش داده بود، یک ماه بعد پلیس در ایمیلی از او خواست در شبکه‌های اجتماعی فعالیتی نداشته باشد و به جای آن مثل اسنودن زندگی کند.

در این ایمیل آمده که پلیس راه‌های مختلف حفاظت از العنزی را بررسی کرده و ضمن اینکه از خطراتی که او را تهدید می‌کند، آگاه است، توصیه می‌کند که از الگوی زندگی اسنودن تقلید کند.

مشخص نیست که منظور پلیس چیست، زیرا این پیشنهاد سوالاتی را در مورد نگرش و درک پلیس از پناهجویانی که اغلب به بریتانیا می‌روند، ایجاد می‌کند.

اما العنزی گفت، در تماس تلفنی از او دعوت شده به سفارت عربستان برود و در مورد پیشنهاد پنج میلیون دلاری در ازای سکوت، صحبت کند.

عبدالله العود، مدیر سعودی نهاد ابتکار آزادی که مقر آن در ایالات متحده قرار دارد، گفت، جدا شدن العنزی اتفاقی نادر و منحصربه فرد در عربستان است. دولت عربستان سابقه طولانی در سرکوب فراملی مخالفان از آزار و اذیت گرفته تا تعقیب، ایجاد رعب و وحشت، ساکت کردن و حتی ترور آنها دارد و العنزی تنها یک نمونه اخیر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.