رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر این که تمام تدابیر و تمهیدات لازم برای حفظ امنیت مخازن سؤالات و برگزاری آزمون سراسری اندیشیده شده است، گفت: برگزاری آزمون‌های دقیق و مطمئن موجب ارتقای عدالت آموزشی و حفظ حقوق عامه می‌شود.

رئیس سازمان سنجش: در کنکور امسال نمرات سال آخر دانش آموزان در نمره کل آزمون سراسری آن‌ها تأثیر قطعی می‌گذارد

به گزارش روابط‌عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، عبدالرسول پورعباس در نشست عوامل اجرایی نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ استان آذربایجان شرقی گفت: آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در تاریخ ۱۴ و ۱۵ تیر در سراسر کشور برگزار می‌شود و بیشترین شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری نوبت دوم از استان تهران هستند و فقط در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی تعداد داوطلبان زن نسبت به مرد کمتر است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: امسال داوطلبان آزمون سراسری دو فرصت مساوی در دو آزمون جداگانه برای ورود به دانشگاه‌های کشور دارند و فرقی بین آزمون دی ۱۴۰۱ و تیر ۱۴۰۲ نیست و برای داوطلب امکان شرکت در یک یا هر ۲ نوبت آزمون فراهم بوده است.

وی با بیان این که در آزمون سال جاری نمرات سال آخر دانش آموزان در نمره کل آزمون سراسری آن‌ها تأثیر قطعی می‌گذارد، گفت: در برگزاری آزمون سراسری و آزمون‌هایی که در سوابق تحصیلی داوطلب مؤثر است، باید  آزمون‌های دقیق و مطمئن برگزار شود تا عدالت آموزشی بیش از گذشته برقرار شده و حقوق عامه نیز حفظ شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تأکید کرد: آزمون‌های سراسری موضوعی ملی هستند و تمام دستگاه‌های ذی‌ربط لازم است در برگزاری این آزمون به وظایف و تکالیف خود عمل کنند.

پورعباس در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در خصوص حفظ سلامت آزمون سراسری به تمامی داوطلبان و خانواده‌های آن ها اطمینان کامل می‌دهیم که تمامی تدابیر و تمهیدات لازم برای حفظ امنیت مخازن سؤالات و برگزاری آزمون اندیشیده شده است و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

منبع: خبرگزاری ایلنا

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    0 0
    بله... هر روز سر جلسات امتحانات میبینیم چقدر عدالت برقرا میشه عدالتی از جنس تقلب مصوبه اوجِ نا عدالتیست لغو کنید