عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در واکنش به اظهاراتی مبنی بر انتقال آب دریای خزر به استان سمنان گفت: انتظار می‌رود مسئولان در اقدامات محیط زیستی که تبعات بلند مدتی دارد و گاهی قابل جبران نیستند محتاط تر سخن بگویند و سنجیده‌تر عمل کنند.

پیشنهاد انتقال آب دریای خزر بیشتر تبلیغاتی است تا یک پروژه قابل اجرا

علی اصغر باقرزاده در واکنش به صحبت‌های محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور مبنی بر طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان؛ گفت: پیشنهاد انتقال آب دریای خزر بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد تا یک پروژه قابل اجرا؛ طرح انتقال آب دریا بارها از طرف مسئولان و کارشناسان محیط زیست هشدار داده شده و تبعات آن نیز رسانه‌ای شده است؛ انتظار می‌رود مسئولان امر قبل از پرداختن به چنین مباحث محیط زیستی که تبعات جبران ناپذیری دارد کمی بیشتر تامل کنند.

بی آبی به استان‌های شمالی کشور رسیده است

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس یازدهم با اشاره به مشکلات انتقال آب دریای خزر، افزود: گرم شدن کره زمین و کاهش بارندگی مشکلاتی برای دریای مازندران به دنبال داشته است؛ امروز شاهد پس روی آب دریای خزر هستیم به فرض مثال در گذشته اسکله دریای خزر حدود ۵۰۰ متر در داخل آب قرار داشت اما امروز به دلیل بی آبی کاملاً این اسکله در خشکی است.

بسیاری از شهرهای کشور در حال حاضر با مشکل کم آبی مواجه هستند اگر قرار به رفع تشنگی استان‌های خشک از آب دریای خزر است چرا استان‌های اطراف دریای خزر از این آب‌ها بی بهره هستند.

وی افزود: بسیاری از شهرهای کشور در حال حاضر با مشکل کم آبی مواجه هستند اگر قرار به رفع تشنگی استان‌های خشک از آب دریای خزر است چرا استان‌های اطراف دریای خزر از این آب‌ها بی بهره هستند؛ مطرح شدن چنین موضوعاتی در جمعی اندک غیر از نگران کردن دوستدار محیط زیست و بومی استان‌های اطراف دریای مازندران، حاصلی ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شوای اسلامی ادامه داد: انتظار می‌رود مسئولان در اقدامات محیط زیستی که تبعات بلند مدتی دارد و گاهی قابل جبران نیستند محتاط تر سخن بگویند و سنجیده‌تر عمل کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه نمایندگان مردم در بهارستان انتظار دارند معاون اقتصادی رئیس جمهور در مورد تورم افسار گسیخته به قوه مقننه پاسخگو باشد، یادآور شد: امروز مسئله اصلی کشور اقتصاد و معیشت مردم است که اگر مورد توجه قرار بگیرد بی تردید مسائل دیگر نیز زیر سایه این مهم رفع خواهد شد.

مردم نیازمند بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی خود هستند

نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه یادآور شد: مردم امروز بیش از هر مسئله‌ای نیازمند بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی خود هستند؛ ارائه پیشنهادهای غیر کارشناسی در بین مردم پیامدی غیر از انحراف از مسیر اصلی ندارد؛ اگر قرار است وعده ای توسط مسئولان ارائه شود بهتر است در حوزه کاری خود آن ها باشد تا شاهد حل مشکلات کشور باشیم.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس یازدهم تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور مسئولان باید از سخنرانی غیر کارشناسی امتناع کرده و جو حاکم بر جامعه را متشنج نکنند، در غیر اینصورت نه تنها کمکی به بهبود وضعیت نمی‌کنند بلکه موجب می‌شوند اعتماد عموم مردم به دولت سیزدهم کاهش یابد.

باقرزاده در پایان خاطرنشان کرد: امروز مشکل بی آبی در بسیاری از استان‌های کشور حاکم است اما باید این مسئله ریشه‌ای حل شود؛ چرا آمایش سرزمین برای هر استانی انجام نمی‌پذیرد و استانی همچون سمنان که ذاتاً یکی از مناطق خشک کشور محسوب می‌شود قربانی پروژه‌های صنعتی غیر کارشناسی آب‌بر شده است و امروز برای جبران آن دست به تخریب قسمتی دیگر از محیط زیست می‌زنند.

منبع: خانه ملت

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.