مسابقات ۷ وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا از صبح امروز (شنبه) در شهر بیشکک قرقیزستان در حال برگزاری است که پنج نماینده کشورمان به دیدار فینال و یک نماینده به دیدار رده‌بندی راه یافتند.

حضور پنج فرنگی‌کار نوجوان ایران در دیدار فینال قهرمانی آسیا

به گزارش قدس آنلاین، در پایان مسابقات مقدماتی (صبح) عرفان مرادی در وزن ۴۵ کیلوگرم، محمدمعراج مهمدی در وزن ۵۱ کیلوگرم، محمدرضا غلامی در وزن ۵۵ کیلوگرم، علی اکبر اصغری در وزن ۹۲ کیلوگرم و امیرحسین عبدولی در وزن ۱۱۰ کیلوگرم به دیدار فینال و علی دزفولی نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم به دیدار رده بندی راه یافتند.

نتایج کشتی‌گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۴۵ کیلوگرم عرفان مرادی در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر هانبیول جانگ از کره جنوبی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر کانتا یاماگوچی از ژاپن را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. مرادی در دیدار فینال به مصاف مارلان آبدیساماتوف از قرقیزستان می‌رود.

در وزن ۴۸ کیلوگرم پیام احمدی در دور اول با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب بکنور موکان از قزاقستان شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه نهایی، احمدی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۵۱ کیلوگرم محمدمعراج مهمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۱ آرنات ژارلیکاسین از قزاقستان را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل داستان بک اوریپوف از ازبکستان با نتیجه ۱ بر ۱ به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. مهمدی در دیدار پایانی به مصاف یریسبک خامداموف از قرقیزستان می‌رود.

در وزن ۵۵ کیلوگرم محمدرضا غلامی در دور نخست با نتیجه ۷ بر ۱ مقابل تاکوما ناکاشیما از ژاپن به پیروزی دست یافت. وی در دور دوم با نتیجه ۳ بر ۱ مصطفی السعیدی از عراق را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی دراین مرحله با نتیجه ۴ بر ۳ از سد کوبانیچ آرینوف از قرقیزستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. غلامی در دیدار فینال به مصاف سوراج از هند می‌رود.

در وزن ۶۰ کیلوگرم علی دزفولی نژاد پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر ۱ اوگابک موکیموف از ازبکستان را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۱۱ بر ۱۰ مغلوب کازیبک کالماگابیتوف از قزاقستان شد و به دیدار رده بندی رفت. دزفولی نژاد در این دیدار با برنده کشتی‌گیران هند و عراق پیکار می‌کند.

در وزن ۹۲ کیلوگرم که با حضور ۷ کشتی‌گیر و به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، علی اکبر اصغری در در گروه دوم در مبارزه نخست با نتیجه ۸ بر صفر یچان پارک از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۹ بر صفر آیومیو ماتسوموتو از ژاپن را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل ماکسیم اوکراینتسیف از قزاقستان نفر دوم گروه اول با نتیجه ۵ بر ۱ به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. اصغری در دیدار نهایی با سرداربک رستم اف از ازبکستان مبارزه می‌کند.

در وزن ۱۱۰ کیلوگرم امیرحسین عبدولی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل یازو لیو از چین با نتیجه ۸ بر صفر به پیروزی رسید. وی در دیدار بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل روناک از هند با نتیجه ۶ بر ۳ به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. عبدولی در دیدار پایانی به مصاف بکجان ایسماگولوف از قزاقستان می‌رود.

مسابقات فینال و رده بندی اوزان فوق از ساعت ۱۵:۳۰ امروز برگزار می‌شود. همچنین رقابت‌های ۳ وزن باقی مانده فردا برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.