مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: از آغاز برداشت گندم در سطح ۱۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مشهد خبر داد.

آغاز برداشت گندم از مزارع شهرستان مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از جهاد کشاورزی مشهد، محمد میری دیسفانی اظهار کرد: عملیات برداشت گندم در شهرستان مشهدشروع شده و تمام عوامل برداشت با همت مضاعف و تلاش زیاد مشغول برداشت و تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هستند.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد افزود: برداشت محصول گندم آبی از ۱۶ هزار هکتار  اراضی کشاورزی مشهدبا میانگین ۴ تن درهر هکتار آغاز شده است وپیش بینی می شود که بیش از ۶۴ هزارتن گندم از سطح مزارع برداشت شود.

وی بیان کرد: خرید تضمینی و ذخیره سازی گندم در شهرستان مشهد توسط سیلوی شماره ۳ جاده فریمان، سیلوی شماره ۱ طلاب، کارخانه آسه آرد در بخش احمد آباد، کارخانه آرد امام رضا در بخش مرکزی انجام میگیرد و کشاورزان می توانند محصول تولیدی خود را تحویل مراکز خرید منتخب دهند.

میری دیسفانی با تأکید بر اهمیت وجود امنیت غذایی و تامین سفره خانوار گفت: توجه به این بخش مهم و جزو اولویت‌ها محسوب می شود که در شرایط کنونی و با توجه به شدت کاهش نزولات جوی و همچنین سرمازدگی شدید زمستان گذشته، اعمال شیوه های مدیریتی در سطح مزارع  بمنظور افزایش بهره وری وراندمان تولید در واحد سطح بمنظور خودکفایی در تولید گندم در سالجاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد بیان کرد: در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته ۲۸درصد سطح زیر کشت این محصول استراتژیک افزایش یافته که به منظور حمایت از تولیدکنندگان و ارتقای بهره وری بیش از ۱۸هزار تن انواع کودهای شیمیایی و بالغ بر ۲هزار تن انواع بذور اصلاح شده بین کشاورزان توزیع شده است.

وی افزود: ارقام کشت شده در سطح مزارع شهرستان مشهد عمدتا پیشگام، میهن، سیروان، حیدری و ... است که بیش از ۱۳۰ دستگاه کمباین عملیات برداشت گندم را  به عهده دارند و در این راستا  کارشناسان کشاورزی با توجه به حساسیت موضوع تامین امنیت غذایی، نظارت مستمر و مطلوب را در امر برداشت محصول داشته و با  تعیین مناسب زمان برداشت از ریزش های احتمالی و وارد آمدن خسارت به محصول پیشگیری و بر این مهم به صورت مستمر اهتمام دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.