عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت باعث چابکی و فعال‌شدن این حوزه در زمینه داخلی و خارجی می‌شود و ضمن تمرکز و حمایت بیشتر دولت از تولید، به ساماندهی آن کمک می‌کند.

دولت با تفکیک وزارت بازرگانی و صمت تمرکز بیشتری بر حمایت از تولید دارد

به گزارش قدس آنلاین، حسین گودرزی در مورد بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی اظهار داشت: کلیات لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی در این کمیسیون به تصویب رسیده و هفته جاری در دستور صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.

وی افزود: در تلاش هستیم قبل از معرفی وزیر پیشنهادی صمت، لایحه مربوطه به تصویب برسد و دولت بتواند وزیر پیشنهادی بازرگانی را هم به مجلس معرفی کند.

نماینده مردم دورود لرستان در مجلس تصریح کرد: پروسه ادغام و تفکیک وزارت بازرگانی و صنعت مسبوق به سابقه است بارها انجام شده و اکنون دولت و کارشناسان کشور به این جمع‌بندی رسیده اند که تفکیک این وزارتخانه به نفع توسعه و پیشرفت کشور است.

گودرزی اظهار داشت: در بررسی لایحه تفکیک وزارت بازرگانی به دولت اجازه داده شد تا با تشکیل کارگروهی، نهادها و سازمان‌هایی که فعالیتی مرتبط با این وزارتخانه دارند در زیر مجموعه قرار گیرند و با تشکیل سازمانی جامع، حوزه بازرگانی خارجی و داخلی با مدیریت منسجم و واحد اداره شود.

وی افزود: برخی از نمایندگان پیشنهاد دادند که گمرک و پشتیبانی امور دام در زیر مجموعه وزارت بازرگانی قرار گیرد که این موضوع باید در صحن علنی مجلس به تصویب برسد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دولت قصد دارد با تشکیل این وزارتخانه تمرکز بیشتری بر حوزه بازرگانی داشته باشد و از تولید در کشور حمایت کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.