وزیر امور خارجه سوریه که روز یکشنبه (دیروز) وارد عربستان سعودی شده، برای مطلع شدن از روند آماده‌سازی سفارت دمشق در ریاض، از مقر این سفارتخانه بازدید کرد.

بازدید وزیر خارجه سوریه از سفارت دمشق در ریاض

به گزارش قدس آنلاین، «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه که به‌تازگی وارد عربستان سعودی شده است، از مقر سفارت دمشق در ریاض بازدید کرد.

وزارت امور خارجه سوریه، صبح امروز (دوشنبه)، در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر اعلام کرد: «وزیر مقداد و هیأت همراه او از مقر سفارت سوریه در ریاض بازدید کردند تا از آمادگی سازه و مقدمه‌چینی‌های جاری به منظور افتتاح سفارت مطلع شوند.»

فیصل المقداد، روز گذشته (یکشنبه)، در پاسخ به دعوت «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در صدر هیأتی بلندپایه وارد ریاض -پایتخت عربستان سعودی- شد.

مقامات ارشد عربستان سعودی از جمله وزیر امور خارجه این کشور در بدو ورود فیصل المقداد در فرودگاه از او استقبال کردند.

وزیر امور خارجه سوریه برای شرکت در نشست دوم وزرای کشورهای عربی با کشورهای جزایر پاسیفیک به عربستان سفر کرده است؛ نشستی که روز گذشته در سطح وزیران کار خود را آغاز کرد.

روابط عربستان سعودی و سوریه پس از حدود ۱۰ سال قطع ارتباطات دیپلماتیک، چند ماه قبل به‌تدریج به حالت عادی بازگشت.

به دنبال ازسرگیری روابط دمشق و ریاض، شورای اتحادیه عرب جلسه‌ای فوق‌العاده به ریاست «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر برگزار کرد که در این جلسه درباره تحولات سوریه و بازگشت این کشور به اتحادیه عرب گفت‌وگو شد.

ساعاتی بعد، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای عربی در نشست خود در قاهره، درباره بازگشت دمشق به جایگاهش در اتحادیه عرب به اجماع رسیدند.

سفر فیصل مقداد به ریاض در شرایطی انجام شده که بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در نشست سران اتحادیه عرب به میزبانی جده شرکت کرد و با محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی دیدار دوجانبه داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.