استاندار البرز گفت: هیچ گونه جای نگرانی در ارتباط با تاسیسات سد کرج وجود ندارد چراکه شن و ماسه دریچه های ورود آب را گرفته اند، در نتیجه عملیات پیچیده ای نیست بلکه انتقال ماشین آلات و تخلیه گل و لای قدری زمان بر است.

توضیحات استاندار البرز در ارتباط با تاسیسات سد کرج

به گزارش قدس آنلاین، " مجتبی عبداللهی" روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از مردم شریف استان به دلیل قطع شدن ناخواسته آب که پس از سیلاب و بسته شدن مسیر ورود آب اتفاق افتاده، عذرخواهی می کنم.

وی ضمن تشریح وضعیت حاکم بواسطه بروز سیلاب پس از باران شدید ساعات پایانی روز پنجشنبه، افزود: از تونل یک تا پنج و چند نقطه در محور انسداد و تخریب جدی و ریزش صورت گرفته است.

استاندار البرز ادامه داد: حجم ورود سیلاب به اندازه‌ای بوده که برخی از نقاط جاده به ارتفاع بیش از پنج متر انباشت خاک و نخاله وجود دارد.

عبداللهی گفت: سقوط سنگ‌های بسیار بزرگ بین تونل‌ها را پر کرده و بخش زیادی از آن نیز وارد تونل‌ها شده است.

وی افزود: در قسمت بالای تاج تونل به عمق حدود ۲۰۰ متر خاک و گل انباشته شده و هیچ گونه دسترسی برای انتقال ماشین آلات عملیات تخلیه وجود ندارد.

استاندار البرز گفت: با تلاش شبانه روزی، گل و لای از ۲ سمت تونل تخلیه شده ولی همچنان امکان تردد تا پایان عملیات پاکسازی و ایمن سازی، نیست.

وی افزود: اکنون تمام تیم های عمرانی و فنی در محور مستقر هستند و همزمان با پاکسازی، بررسی‌های لازم جهت بازسازی و بازگشایی مسیر نیز دنبال می‌شود.

عبداللهی گفت: عملیات بسیار سخت و خطرناکی برای پاکسازی مسیر در جریان است و نیروها به صورت شبانه روزی و با تمام ظرفیت در حال فعالیت هستند.

وی افزود: همچنین به دلیل صدمات فنی به سد امیرکبیر، آبرسانی به برخی از مناطق استان با اختلال مواجه شده است.

استاندار البرز بیان کرد: اکنون بخش قابل توجهی از کار صورت گرفته، مسیر ورود آب باز شده و مخازن در حال آبگیری هستند.

عبداللهی گفت: در این چند روز سعی شد که با تانکر نسب به تامین آب در برخی محله‌ها اقدام شود ولی ممکن است کاستی‌هایی در این راستا باشد.

استاندار البرز ادامه داد: از صبر و بردباری مردم استان سپاسگزارم و باور داشته باشید که تمام توان خود را برای حل مشکل معطوف کرده‌ایم.

وی افزود: با توجه به انسداد جاده، اهالی جاده کرج _ چالوس می‌توانند با هماهنگی‌های صورت گرفته از آزادراه تهران _ شمال تردد داشته باشند.

عبداللهی گفت: تمام ماشین آلات تخصصی اکنون در محل مستقر هستند و هیچ گونه کمبودی در این رابطه وجود ندارد.

وی افزود: تمام امکانات را با حضور مستمر در محور، تامین کرده‌ایم و عملیات پاکسازی جاده به سرعت در حال اجرا است.

استاندار البرز گفت: در مجموع عملیات پیچیده‌ای نیست ولی حجم کار زیاد است و قدری زمان نیاز دارد.

مشکل قطع ارتباط مخابراتی در جاده چالوس نداریم

وی افزود: در بخش مخابرات جاده نیز مشکلات این حوزه برطرف شده و قطع ارتباط نداریم.

عبداللهی گفت: در شبی که سیلاب جاری شد بیش از هزار خودرو در محور گیر افتادند و سرنشینان آنها در پناهگاه‌ها اسکان داده شدند و خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تلفات جانی نداشته‌ایم.

وی افزود: اکنون فقط مفقودی ۲ نفر گزارش شده و تیم های حرفه‌ای هلال احمر در حال جستجو هستند و تاکنون هیچ مورد یافت نشده بنابراین نمی‌توانیم در این خصوص اظهار نظر کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.