دبیر کل اتحادیه عرب درباره اقدام رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح احداث هزاران واحد صهیونیست‌نشین در کرانه باختری هشدار داد.

هشدار دبیر کل اتحادیه عرب درباره طرح ساخت هزاران واحد صهیونیست‌نشین‌ در کرانه باختری

به گزارش قدس آنلاین، «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب با هشدار درباره اجرای طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت هزاران واحد در کرانه باختری، تأکید کرد که این طرح راه‌حل دو دولتی را تضعیف می‌کند.

پیشتر سه مقام آمریکایی و صهیونیستی به پایگاه خبری آکسیوس خبر دادند که کابینه اسرائیل به دولت آمریکا اعلام کرده که قصد دارد طی ماه جاری، طرح ساخت هزاران واحد مسکونی جدید در شهرک‌های واقع در کرانه باختری اشغالی را اعلام کند.

ابوالغیط گفت که با اجرای این طرح زمین‌هایی که قرار است کشور مستقل فلسطین در آن تشکیل شود، به اشغال درآمده و راه‌حل دو دولتی از بین خواهد رفت.

به نوشته روزنامه «رای الیوم»، ابوالغیط گفت که دولت آمریکا بایستی موضع قاطعی در برابر اجرای این طرح صهیونیستی و برای دفاع از راه‌حل دو دولتی اتخاذ کند.

دبیر کل اتحادیه عرب همچنین تأکید کرد: «شهرک‌سازی به نابودی صلح منجر می‌شود و سخن گفتن از حل‌وفصل بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها و یا صلح منطقه‌ای ممکن نیست در حالی که اراضی فلسطینی هر روز بلعیده می‌شود».

«جمال رشدی» سخنگوی دبیر کل اتحادیه عرب نیز گفت که اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که کابینه افراطی رژیم صهیونیستی در تلاش برای کسب چراغ سبز آمریکا برای اجرای این طرح است.

وی افزود که کابینه «بنیامین نتانیاهو» مخالف آن است که شریک روند سیاسی مسالمت‌آمیز برای دستیابی به حل‌وفصل فراگیر باشد و مهم‌ترین دغدغه آن جلب رضایت جناح‌های افراطی در صحنه سیاسی داخلی، شهرک‌نشینان و جریان‌های قومی و مذهبی است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.