سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا یک هدف تعیین کرده تا وضعیت در روسیه پیش از انتخابات ریاست جمهوری بی ثبات شود.

لاوروف: آمریکا به دنبال بی‌ثبات کردن روسیه پیش از انتخابات است

به گزارش قدس آنلاین، لاوروف امروز دوشنبه در جلسه کمیسیون همکاری بین‌المللی حزب حاکم گفت: آمریکایی ها به صورت علنی به دنبال بی ثبات کردن وضعیت در روسیه به ویژه در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده هستند.

وزیر خارجه روسیه بیان کرد که اشکال مختلفی از دخالت مانند تهدید، باج‌گیری، سازماندهی انقلاب‌های رنگی وجود دارد و روش شرورانه دخالت در امور داخلی کشورها متوقف نمی‌شود.

وی ابراز داشت تلاش شد که کودتای خونین سال ۲۰۱۴ در اوکراین، ۶ سال بعد در بلاروس تکرار شود اما ناموفق بود. به اعتقاد لاوروف، تلاش آمریکایی‌ها به طور واضح به همین‌ جا ختم نخواهد شد و به صورت علنی هدفی را تعیین کرده اند تا ثبات سیاسی داخلی را به ویژه در زمینه انتخابات ریاست جمهوری تضعیف کنند.

وزیر خارجه روسیه در عین حال تاکید کرد که مجموعه غرب به رهبری ایالات متحده با استفاده از اوکراین به عنوان یک ابزار، یک جنگ ترکیبی علیه روسیه به راه انداختند.

لاوروف اشاره کرد: "نازی‌ها" در اوکراین تسلیحات پیشرفته، مهمات، دستورالعمل و مزدور در اختیارشان قرار می‌گیرد. دشمنان به صورت علنی اهداف خود مبنی بر نابود کردن ارتش روسیه در میدان جنگ، تضعیف حاکمیت اقتصادی و سیاسی ما را بیان می‌کنند و روسیه را به سمت حاشیه سیاست‌های جهانی سوق می‌دهند.

وزیر خارجه روسیه معتقد است که تقابل کشورش با دولت‌های غربی فرصت‌های جدیدی را برای همکاری با دیگر کشورها ایجاد کرده است که از جمله آنها تشکیل ساز و کارهای تعامل در زمینه‌های مختلف بدون کنترل غرب است.

وی همچنین باور دارد که کشورهای شرق و جنوب جهانی نمی‌خواهند کار خطرناک برای رهبران غربی انجام دهند بلکه برای یک جهان چند قطبی و عزت نفس در روابط بین‌الملل تلاش می‌کنند.

به گفته لاوروف، نظم جهانی چندقطبی در حال ظهور، نشان دهنده حق طبیعی و مسلم مردم برای تعیین سرنوشت خودشان است. به طوری که حدود ۸۵ درصد از جمعیت جهان در کشورهای جنوب و شرق زندگی می کنند و تقریباً همه آنها نمی خواهند با زور یا حیله وادار به انجام کاری شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.