معاون اجتماعی پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش پیامک‌های کشف حجاب هشدار داد.

معاون اجتماعی پلیس فتا هشدار داد؛ کلاهبرداری به بهانه کشف حجاب

سرهنگ رامین پاشایی با هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش پیامک کشف حجاب گفت:‌ ضمن این که هم‌وطنان را به رعایت حجاب دعوت می‌کنم، تأکید دارم مجرمان سایبری از هر فرصتی استفاده کرده تا ترفند خود را اجرایی کنند. این مجرمان با ارسال لینک‌های آلوده با موضوع پرونده کشف حجاب و لزوم مراجعه به مراجع قضایی از کاربران می‌خواهند که به لینک درج شده در زیر پیامک ارسالی بروند.

وی ادامه داد:‌ کاربران با مراجعه به این لینک با صفحه‌ای مواجه می‌شوند که اطلاعات کارت‌بانکی آنان را دریافت می‌کند، اما پولی از کارت کم نمی‌شود و فقط حساب بانکی هک می‌شود. در ادامه نیز برداشت پول و آلوده‌شدن گوشی مالباخته به بدافزارها اتفاق می‌افتد.

پاشایی با بیان اینکه پیامک کشف حجاب در حوزه عفاف و حجاب ناظر بر تذکراتی است که برای افرادی که قوانین و مقررات را رعایت نکرده‌اند، ارسال می‌شود، گفت:‌ پیامک‌های رسمی ارسالی از سوی پلیس فاقد هرگونه شماره‌ است و در آن تنها نام پلیس درج شده است. مشابه چنین کلاهبرداری قبلاً با عنوان سامانه ثنا نیز انجام شده بود.

معاون اجتماعی پلیس فتای فراجا ادامه داد: مراجع رسمی برای ارسال پیامک از تلفن‌های شخصی استفاده نمی‌کنند و تمام پیش‌شماره‌های ۰۹۲۱، ۰۹۱۲، ۰۹۳۵ و... مربوط به اپراتورهای مختلف بوده و مراجع رسمی با متن و نام همان مرجع اقدام به ارسال پیامک می‌کنند. همچنین شهروندان توجه داشته باشند که هرگاه در زیر پیام لینکی درج شده و در آن از کاربران خواسته شده بود که پولی را پرداخت کنند. باید یقین دانست که این مسئله کلاهبرداری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.