رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت : هیچ نوع خط و مرز و اغماض در مواجهه با ترک فعل مدیران و مسئولان نداریم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان: هیچ اغماضی در مواجهه با ترک فعل مسئولان نداریم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در خصوص تعداد عفو شدگان حوادث و ناآرامی‌های سال گذشته اظهار کرد: ۷۰۰ نفر در پرونده‌های مرتبط با اغتشاشات سال گذشته در استان زنجان متهم و محکوم بودند که همه آنها مشمول عفو و رافت اسلامی شدند.

 وی تصریح کرد : در حال حاضر هیچ متهم یا محکومی در این ارتباط در زندان نداریم.

 رئیس کل دادگستری استان زنجان، همچنین با اشاره به درخواست عفو بیش از ۴۰۰ نفر در کمیسیون عفو، خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ درصد این درخواست‌ها رسیدگی و مشمول رافت اسلامی قرار گرفته‌اند.

نیارکی از تشکیل بیش از ۳۹ پرونده در خصوص ترک فعل مدیران و مسئولان نیز خبر داد و گفت : هیچ نوع خط و مرز و اغماض در مواجهه با ترک فعل مدیران و مسئولان نداریم.

وی اظهار داشت: این پرونده ها مربوط به موسسات عمومی غیر دولتی مثل شهرداری ها و بعضی از آنها نیز مربوط به دستگاههای دولتی بود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان خاطر نشان کرد : در سال جاری هم علیه ۲ نفر از مدیران نیز حکم تعلیق صادر شد که در حال رسیدگی است.

صادقی نیارکی با بیان اینکه حدود ۷ تا ۸ پرونده مهم نیز داریم که یکی از آنها می توانست برای کشور ایجاد زحمت و دردسر کند اما کشف آن در زنجان اتفاق افتاد.

برخورد دستگاه قضا با صنایع آلاینده

دادستان عمومی و انقلاب زنجان نیز در خصوص برخورد و اقدامات دستگاه قضا در مواجهه با صنایع آلاینده گفت: اهمیت سلامت مردم برای ما بسیار مهم و از جمله حقوق عامه است و حتی حمایت در راستای تحقق شعار سال و حمایت از صنایع هم اینگونه نیست که به هر قیمتی انجام شود و برای آب خاک و سلامت مردم مضر باشد.

این مسئول در ادامه با اشاره به تشکیل پرونده گسترده ارتشا و اختلاس، پولشویی و تضییع اموال عمومی و چپاول شده بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان در استان خبر داد و افزود: برای ۳۳ نفر در این راستا ، که تعداد ۱۳ نفر از آنها هم از کارکنان نهادهای خدمات رسانی و دولتی هستند کیفر خواست صادر شده و این پرونده‌ در دادگاه در جریان است.

وی با بیان اینکه یک پرونده مهم دیگر نیز مربوط به عرضه روغن خوراکی خارج از شبکه، در بین سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ است گفت: این پرونده هم در مرحله صدور کیفرخواست قرار دارد.

 عباسی تصریح کرد: لازم به ذکر است که در این پرونده ۱۳ هزار تن روغن خوراکی علی‌رغم نیاز جامعه به این کالا، خارج از شبکه تعریف شده، عرضه شده که عایدی متهمان ۶۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: این پرونده نیز در مرحله مقدماتی تحقیقاتی قرار دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.