سفیر روسیه در انگلیس در مصاحبه‌ای با اسکای نیوز گفت که تلاش مقامات انگلیس برای مصادره دارایی‌های روسیه مانند سیاست‌های دوران استعمار کشورها توسط لندن و غارت هند و مصر است.

سفیر روسیه: تلاش انگلیس برای مصادره دارایی‌های مسکو مانند غارت هند و مصر است

به گزارش قدس آنلاین, آندری کلین اظهار کرد: من می‌دانم که انگلستان در سرقت پول از کشورهای مختلف بسیار با تجربه است. هند و مصر و کشورهای دیگر نیز مورد سرقت قرار گرفته‌اند. بنابراین این شکل دیگری از دزدی و سرقت است.

وی گفت: طبق قوانین بین المللی، دارایی‌های روسیه متعلق به این کشور هستند و هیچ کشوری جز روسیه نمی‌تواند آن‌ها را مدیریت کند و اقدامات بر خلاف این غیرقانونی است.

روز دوشنبه، وزارت امور خارجه انگلیس لایحه جدیدی را ارائه کرد که بر اساس آن، تحریم‌ها علیه روسیه تا زمانی که مسکو غرامت را به کی یف پرداخت نکند، معتبر می‌ماند.

علاوه بر این، این لایحه حاکی از آن است که افرادی که تحت تحریم‌های انگلیس هستند، می‌توانند برای بازسازی اوکراین کمک مالی کنند. قانون جدید همچنین افراد و اشخاص حقوقی که توسط لندن تحریم شده‌اند را مجبور می‌کند تا درباره دارایی‌های خود در انگلیس توضیح دهند.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، انگلیس بیش از یک هزار و پانصد شهروند و اشخاص حقوقی روسیه را در لیست سیاه قرار داده و دارایی‌هایی به ارزش بیش از ۲۳ میلیارد دلار را مسدود کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.