مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا مدعی شد که کره شمالی قصد دارد تا در راستای پیشبرد اهدافش، از زرادخانه هسته‌ای خود برای «ارعاب» کشورهای دیگر استفاده کند.

آمریکا درباره تداوم راهبرد «ارعاب هسته‌ای» کره شمالی هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از راشاتودی، آوریل هینز، مدیر اطلاعاتی ملی آمریکا مدعی شده که پیونگ‌یانگ قصد دارد تا ظرف یک دهه آتی، با استفاده از تسلیحات هسته‌ای خود، کشورهای دیگر را «مرعوب» کرده و اهدافش را پیش ببرد.

کره شمالی به دفعات تاکید کرده تسلیحات اتمی این کشور صرفاً هدف دفاعی داشته و بارها اعلام کرده که گسترش نیروهای مسلح پیونگ‌یانگ حق مسلم کره است.

دفتر هینز در گزارش جدید برآورد اطلاعاتی ملی آمریکا که دیروز (پنجشنبه) منتشر کرد، به چندین اقدام محتمل کره شمالی از حالا تا سال ۲۰۳۰، پرداخت و به‌رغم اینکه مقامات حمله هسته‌ای تمام‌عیار را تا حد زیادی غیرمحتمل می‌دانند، این نهاد اطلاعاتی آمریکا مدعی است که پیونگ‌یانگ از کلاهک‌های هسته‌ای خود به عنوان اهرم فشار برای تهدید کشورهای منطقه استفاده خواهد کرد.

در ارزیابی دفتر اطلاعات ملی آمریکا آمده است: براساس برآورد ما، کیم جونگ اون در بازه زمانی تا سال ۲۰۳۰، به احتمال زیاد به راهبرد ارعاب ادامه خواهد داد و با هدف پیشبرد اهداف کره شمالی شامل ارعاب همسایگان، امتیازگیری و تقویت پشتوانه نظامی این رژیم در خانه، احتمالاً از راهبرد حملات مرگبار غیرهسته‌ای استفاده خواهد کرد.

این گزارش در ادامه مدعی شده که کره شمالی اطمینان دارد که این «رعب‌آفرینی» می‌تواند در محافل سیاسی، اقتصادی و نظامی آبستن منافعی برای پیونگ‌یانگ باشد. با این حال، در این گزارش جزئیاتی درباره اهداف احتمالی کره شمالی ارائه نشده است.

کره شمالی به‌رغم درخواست‌های مکرر آمریکا مبنی بر خلع سلاح هسته‌ای، از این کار اجتناب کرده و کیم جونگ اون، رهبر این کشور پارسال با امضای قانونی، کره شمالی را یک کشور هسته‌ای اعلام و تاکید کرد که این کشور هرگز بمب‌های خود را تسلیم نخواهد کرد.

هرچند کره شمالی اعلام کرده که تنها در شرایط بحرانی، گزینه استفاده از سلاح هسته‌ای را مدنظر قرار می‌دهد، قانون سال ۲۰۲۲ این سیاست را تا حدی تسهیل و جواز اقدام تلافی‌جویانه هسته‌ای در صورت حمله به رهبران ارشد این کشور را صادر کرد.

مقامات آمریکایی به دفعات درباره هرگونه آزمایش هسته‌ای آتی کره شمالی هشدار داده‌اند. پیونگ‌یانگ در ماه‌های اخیر چندین موشک از جمله موشک‌های بالستیک قاره‌پیما آزمایش و تاکید کرده که این آزمایش‌ها در واکنش به رزمایش‌های مشترک و دائمی آمریکا و کره جنوبی انجام شده است. پیونگ‌یانگ این رزمایش‌ها را تمرینی برای حمله به خاک کره شمالی قلمداد می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.