وزارت خارجه روسیه، رژیم صهیونیستی را به "تمجید از نازیسم" متهم کرد و این رژیم هم در واکنش به روسیه گفت "لفاظی" نکند.

وزارت خارجه روسیه، رژیم صهیونیستی را به «تمجید از نازیسم» متهم کرد

به گزارش قدس آنلاین، لیور هیت، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در توییتر نوشت: هیچ تغییری در سیاست اسرائیل که کاملا مخالف تمجید از جنایتکارانی است که با نازی‌ها در کشتار یهودیان همکاری کردند، ایجاد نشده است.

وی افزود: هیچ طرفی نباید برای اسرائیل، وزارت خارجه و دیپلمات‌های آن درباره اهمیت حفظ خاطره هولوکاست و جنگ تحریف تاریخ لفاظی و سخنرانی کند.

مایکل برودسکی، سفیر رژیم صهیونیستی در اوکراین گفت: این مسئله اشتباه است که کمک به اوکراین را مشروط بر آن کنیم که این کشور تغییر مجدد نام خیابان‌هایش را متوقف و یا از قهرمان نامیدن چهره‌هایی چون باندرا خودداری کند. اگر واقع بینانه به مسائل نگاه کنید، مسلما چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص گفت: اگر به نظر مایکل برودسکی، کی‌یف حق داشتن چنین قهرمان و هویتی را دارد، در آن صورت این یک مشکل برای وزارت خارجه اسرائیل تلقی می‌شود. هیچکس حقی نسبت به چنین قهرمانانی را ندارد. این موضوع "تمجید از نازیسم" است.

"استپان باندرا" طی مراحل اولیه حمله نازی‌ها به اتحاد جماهیر شوروی، با دولت آدولف هیتلر همکاری کرد. وی سپس توسط آلمانی‌ها به دلیل اختلافاتی بر سر آینده اوکراین دستگیر و زندانی شد. باندرا پس از جنگ به آلمان غربی گریخت؛ جایی که در سال ۱۹۵۹ توسط ماموران "کا.گ.ب" (KGB) سرویس اطلاعاتی و امنیتی اتحاد جماهیر شوروی سابق ترور شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.