رئیس اتاق اصناف تهران خواستار بازنگری خلاء‌های موجود در درگاه ملی مجوزهای کسب و کار و نماینده اصناف در وزارت صمت خواستار اصلاح ایرادات قانون نظام صنفی شد.

مطالبه اصلاح قانون نظام صنفی و بازنگری خلاءهای درگاه ملی مجوزها

به گزارش قدس آنلاین، علی توسطی، رئیس اتاق اصناف تهران در مراسم روز ملی اصناف، از رئیس مجلس خواست‌ که مجلس در ارتباط با اصلاح قانون نظام صنفی و بازنگری خلاء‌های موجود در درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، کمک کند.

در ادامه این برنامه نیز قاسم نوده فراهانی، نماینده اصناف در وزارت صمت، اظهار کرد: اصناف به عنوان شبکه اصلی توزیع کشور و همچنین تولیدکننده‌های کوچک اقتصادی هستند. بیش از ۶۰۰ هزار واحد تولیدی کوچک در بخش اصناف وجود دارد که این تولیدکنندگان نه تنها گردانندگان چرخ‌های اقتصادی کشور، بلکه از تغییرات و نوسانات کشور و جهان نیز متاثر هستند.

وی با بیان اینکه به ازای هر ۲۵ نفر، یک واحد صنفی در کشور وجود دارد که این مسأله مزایا و مضراتی دارد، درباره مشکلات اصناف گفت: در حال حاضر در درگاه ملی مجوزها و امضای پروانه‌های کسب مشکل داریم.

این مقام صنفی ادامه داد: در قانون نظام صنفی، با مشکلاتی مواجه هستیم. قرار است قانون نظام صنفی جدیدی در مجلس مصوب شود، اما در قانون نظام صنفی جدید که ۶۲ صفحه آن اصلاح شده نیز مشکلاتی وجود دارد که لازم است درباره آن از نظرات اصناف استفاده شود.

به گفته نماینده اصناف در وزارت صمت به عنوان مثال در قانون نظام صنفی برای بیش از ۳ میلیون واحد صنفی فقط ۳۶ اتحادیه در نظر گرفته شده که قطعاً با این تعداد اتحادیه اداره این تعداد واحد صنفی امکان پذیر نیست. پس لازم است درباره قانون نظام صنفی جدید از نظرات اصناف نیز استفاده شود و ۱۰ بند مورد نظر اصناف سرلوحه کار قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.