استاندار خراسان رضوی گفت: تثبیت اشتغال در روستاها باید پیگیری تا در نهایت تلاش روستاییان منجر به خلق ثروت شود و تامین زیرساخت‌های روستایی زمانی مفید است که امکان اشتغال روستائیان در محل زندگی آنها نیز فراهم باشد.

استاندار خراسان رضوی: تثبیت اشتغال در روستاها باید پیگیری شود

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری روز شنبه و در حاشیه قرارداد استانداری خراسان رضوی با قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: اگر این شرایط فراهم نشود اهالی روستا از طریق همان راه ارتباطی که برای آنها ساخته و ایجاد شده است به حاشیه شهر برای یافتن شغل، مهاجرت خواهند کرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که هم اکنون ۲ هزار و ۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد بیان کرد: این در حالی است که جمعیت روستاهای استان خراسان رضوی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است و بیشترین جمعیت روستایی کشور را از آن خود کرده است.

وی، پیگیری ایجاد اشتغال در روستاها را بسیار مهم دانست و گفت: ظرفیت فعالیت‌های شغلی همچون دامداری، کشاورزی و باغبانی در روستاها وجود دارد و باید برای اشتغال روستاها برنامه دقیق، جامع و موثری در نظر گرفته شود.

نظری افزود: از سوی دیگر وجود اشتغال‌های مرتبط در کنار داشتن ظرفیت اشتغال خانگی و تهیه صنایع دستی با توجه به محوریت خانواده در روستاها، ظرفیت بسیار بالا و منحصر به فردی را ایجاد می‌کند که با پیگیری این موضوع در نهایت امیدواریم شاهد مهاجرت معکوس مردم از حاشیه شهرها به روستاها باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.