رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از اهداف این سازمان در سال تحصیلی جدید، افزایش ۲۰ درصدی کیفیت آموزشی و پرورشی در مدارس غیر دولتی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با قدس‌آنلاین اعلام کرد؛ حمایت سازمان مدارس و مراکز غیردولتی از مدارس دولتی

احمد محمود زاده، در گفت و گو با قدس آنلاین، در تشریح این خبر افزود: سازمان مدارس غیر دولتی برای تحقق هدف یاد شده اجرای برنامه های مختلفی از جمله ارتقای دانش و مهارت معلمان ، تولید محتوا و افزایش تجهیزات و امکانات آموزشی و پرورشی را  در دستور کار دارد.

وی یا اشاره به ضرورت حمایت  آموزشی از مناطق محروم گفت: سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی برای حمایت از مناطق محروم علاوه بر این که در تاسیس مدارس غیر دولتی در این گونه مناطق ایفای نقش می کند از دانش آموزان شهریه هم نمی گیرد.

برای مثال ۶۰ مدرسه راه ایمان در مناطق  محروم داریم  که شهریه دریافت نمی کنند. همچنین مدارسی مشابه در شهرستان های خوی و مهاباد ایجاد کردیم که همین ویژگی را دارند. یعنی عام المنفعه هستند. حتی مدارس غیر انتفاعی شبانه روزی را هم در بعضی از مناطق محروم داریم.

وی سپس به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از مدارس عادی دولتی هم گفت: برای این منظور نیز در حال رایزنی و حتی توافق هستیم تا امسال ۱۰۰۰ مدرسه عادی دولتی را زیر پوشش برخی از موسسات مثل مجموعه مدارس صالح - راهیان نور سابق- ببریم.در واقع  می خواهیم این  تعداد مدارس دولتی را  به لحاظ نیروی انسانی، امکانات آموزشی و پرورشی، محتوای آموزشی و حتی  کمک های مالی به دانش آموزان مورد حمایت قرار دهیم. البته در سال های قبل هم  از مدارس عادی دولتی حمایت می کردیم که این حمایت ها بیشتر جنبه سخت افزاری داشت اما امسال در کنار سخت افزاری جنبه نرم افزاری را هم مد نظر داریم. مثلاً پارسال یکی از مدارس غیرانتفاعی ما در تهران ۱۷ مدرسه در مناطق محروم سیستان و بلوچستان احداث کرد که  امسال نیز نه تنها این گونه اقدامات تداوم خواهد داشت بلکه حمایت های نرم افزاری هم می کنیم.

محمود زاده در خصوص میانگین درصد افزایش شهریه مدارس غیر دولتی هم گفت: با شهریه مدارس درصدی برخورد نمی کنیم. یعنی میانگین درصد افزایش شهریه نداریم چون میزان افزایش شهریه ها عملکردی و  متناسب با فعالیت های هر مدرسه نسبت به خودش در مقایسه با سال قبل است. در واقع ما ۱۵۰ در الگوی تعیین شهریه ۱۵۰  شاخص آموزشی و پرورشی داریم که  اگر مدرسه ای به نسبت سال قبل  در این شاخص ها پیشرفت داشته باشد  شهریه اش افزایش می یابد و در غیر این صورت این اتفاق نمی افتد حتی گاهی با کاهش شهریه هم مواجه می شوند به طوری که امسال شهریه  ۲۵۰ مدرسه به دلیل یاد شده، کاهش یافته است.  

وی با اشاره به این که برای تعیین شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی  الگویی علمی و منطقی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: ضمن این که نظارت جدی بر این مدارس و روند ثبت نام ها انجام می‌شود. به طوری که طی یک سال مجوز فعالیت حدود ۸۰۰ آموزشگاه لغو شده است.

منبع: قدس آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.