مدیر برق بردسکن به اجرای طرح تبدیل شبکه‌های سیمی به کابل خود نگهدار در این شهرستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شهرستان بردسکن با اقدامات انجام شده در اجرای این طرح جز شهرستان‌های پیشتاز در استان خراسان رضوی است.

بردسکن در اجرای طرح  تبدیل شبکه های سیمی به کابل خود نگهدار پیشتاز در خراسان رضوی 

به گزارش قدس خراسان، جواد رجبی اول اظهار کرد: طی سه سال گذشته ۲۱۵ کیلومتر از شبکه های برق شهرستان بردسکن به کابل خودنگهدار تبدیل شده اند و از مجموع شهرهای انابد شهرآباد و بردسکن تنها شهر بردسکن با پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی طرح در حال اجراست و در دو شهر انابد و شهرآباد این طرح به صورت صد در صدی اجرا شده است.

مدیر برق بردسکن گفت: در سطح روستاها تنها 10روستا باقی مانده است و تمام تلاش ما بر این است که تا پایان امسال ۱۰۰ درصد شبکه های سیمی شهرستان بردسکن را به کابل خودنگهدار تبدیل کنیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی طرح شبکه های سیمی به کابل خودنگهدار در شهرستان بردسکن بالای ۷۰ درصد است و از این لحاظ جزء شهرستان های پیشتاز در استان هستیم.

رجبی اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را تاکنون بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیر برق بردسکن بیان کرد: با توجه به اوج گرما و فرا رسیدن فصل تابستان تا پایان شهریور ماه می طلبد مردم در مصرف برق صرفه جویی لازم را داشته باشند.

وی افزود: پیک بار مصرف برق در اوج گرما در سال گذشته 54 مگاوات بود در صورتی که در حال حاضر این رقم به ۵۳ مگاوات رسیده است.

رجبی افزود: تنها کمک اصلی که مردم می توانند به صنعت برق شهرستان داشته باشند صرفه جویی می باشد چرا که مصرف برق شهرستان از دو هفته گذشته از ۴۲ مگاوات به ۵۳ مگاوات در حال حاضر رسیده است در صورتی که سال گذشته در اوج پیک بار مصرف به رقم ۵۴ مگاوات شهرستان رسیده بود.

مدیر برق بردسکن عنوان کرد: بیشترین مصرف برق دربین مشترکین شهرستان با ۴۷ درصد مربوط به بخش کشاورزی است و مشترکین خانگی که بالای ۸۲ درصد هستند، تنها 20 درصد مصرف برق را به خود اختصاص داده اند.

وی از تشکیل کمیته انرژی در شهرستان بردسکن خبر داد و گفت: باید در مصرف برق فرهنگ سازی کنیم و تا زمانی که در نحوه مصرف تغییری ایجاد نشود همه ساله با مشکل برق مواجه خواهیم بود.

خبرنگار: علی نوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.