عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور از حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حضور شرکت های دانش‌بنیان در نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۳ مسکو خبر داد.

حمایت صندوق نوآوری از حضور دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه «اتومبیلیتی» مسکو

به گزارش قدس آنلاین، «ابراهیم دوست‌زاده» اظهار کرد: نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو ۲۰۲۳ در فهرست نمایشگاه‌های مورد تایید صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد.

وی بیان‌داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان که در این نمایشگاه حضور پیدا کنند، می‌توانند از تسهیلات حمایتی توانمندی‌سازی این صندوق استفاده کنند.

این عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان همگن خاطرنشان‌کرد: شرکت های دانش بنیان می توانند با مراجعه به سامانه «غزال»، برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام کنند.

گفتنی است؛ نمایشگاه امسال با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران، از ۲۱ تا ۲۴ آگوست ۲۰۲۳ (۳۰ مرداد تا دوم شهریور) با حضور مقامات و مدیران بلندپایه دولتی و بخش خصوصی ایران و روسیه برگزار می‌شود که در آن علاوه بر اعزام هیات تجاری جهت بازدید از نمایشگاه، برگزاری نشست‌های تخصصی با خودروسازان و قطعه‌سازان دیگر کشورها، حضور در نشست مشترک با انجمن‌های صنعت خودرو و قطعه‌سازی روسیه و بازدید از خطوط تولید و دیدار با مدیران صنایع خودروسازی روسیه پیش‌بینی شده است.

انعقاد تفاهم ۷۰۰ میلیون یورویی در زمینه خودرو و قطعات با روسیه، از جمله دستاوردهای نمایشگاه پارسال بود.

به اعتقاد کارشناسان، پتانسیل چهار تا پنج میلیارد دلاری برای صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی و به‌ویژه بازار لوازم یدکی خودرو در روسیه برای ایرانی‌ها وجود دارد.

اردیبهشت ‌امسال قرارداد صادرات خودروهای شاهین، کوئیک و ساینا از گروه خودروسازی سایپا در بازارهای روسیه و بلاروس به‌میزان ۴۵ هزار دستگاه و ارزش ۴۵۰ میلیون یورو طی سه سال منعقد شد. همچنین این گروه خودروسازی صادرات محصولات پی ۹۰ (کادیلا) و شاهین به روسیه را در دستور کار دارد که همگی از دستاوردهای حضور قطعه‌سازان و خودروسازان ایرانی در نمایشگاه پارسال است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.