معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای، هرگونه احتمال یک‌ توافق موقت در این زمینه را «نادرست و گمراه‌کننده» تلقی کرد.

ودانت پاتل: در موضوع هسته ای ایران دیپلماسی را ترجیح می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده است، در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چه اطلاعات جدیدی درباره مذاکرات غیرمستقیم آمریکا و ایران درباره احیای توافق هسته‌ای وجود دارد؟ گفت:ما به طور کلی با متحدان و شرکای‌مان، از جمله در منطقه درباره حوزه‌های متعددی که در آن‌ها نگرانی‌هایی درباره ایران داریم، در ارتباطیم. متذکر می‌شوم که شایعات درباره وجود یک توافق هسته‌ای یا توافق موقت نادرست و گمراه‌کننده‌اند.

این اظهارات پاتل در پی این مطرح می‌شود که اخیرا گزارش‌هایی درباره مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا با میانجیگری عمان درباره یک توافق موقت منتشر شد.

مقامات ایران نیز با تاکید بر این‌که حتی در زمان وقفه مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین، تبادل پیام‌ها به طور غیرمستقیم از طریق کانال‌های دیپلماتیک ادامه داشته است، وجود هر گونه توافق موقت در این زمینه را منتفی دانسته‌اند.

پاتل بدون در نظر گرفتن نقش ثبات‌زدای آمریکا در خاورمیانه، از جمله از طریق فروش میلیاردها دلار تسلیحات هسته‌ای به کشورهای منطقه و دامن زدن به رقابت تسلیحاتی در آن و حضور نظامی مداخله‌جویانه در منطقه، گفت: ما همچنان روی محدود کردن رفتار ثبات‌زدای ایران از طریق فشار دیپلماتیک،  همکاری نزدیک با متحدان و شرکای‌مان و اقدامات در راستای کاهش تنش‌ها در منطقه متمرکزیم.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین گفت که واشنگتن روی موضوع بازگرداندن شهروندان آمریکایی که در ایران زندانی شده‌اند، «به طور خستگی‌ناپذیر» کار می‌کند.

پاتل در ادامه این نشست در پاسخ به سوال دیگری درباره مذاکرت غیرمستقیم برای احیای توافق هسته‌ای گفت: ما دیپلماسی را ترجیح می‌دهیم اما برای تمامی گزینه‌ها و پیشامدهای احتمالی نیز آماده می‌شویم. با متحدان و شرکای خود نیز در این زمینه هماهنگی کامل داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.