سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تعاونی‌ها، تسهیلات ارزان قیمت اشتغال به این بخش‌ها پرداخت می‌شود.

تسهیلات ارزان قیمت به شرکت‌های دانش بنیان سیستان و بلوچستان پرداخت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین خلیل‌احمد سلامی اظهارکرد: به دلیل اینکه ایجاد اشتغال پایدار یکی از ماموریت‌های اصلی وزارت متبوع است، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تعاونی‌های این حوزه در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان سرشار از ظرفیت‌های مناسب در حوزه‌های مختلف است که با استفاده درست و علمی از این ظرفیت‌ها، منجر به تحولی بزرگ در بخش اشتغال و کارآفرینی و تولید ثروت این خطه از ایران اسلامی می‌شود.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان ادامه داد: در راستای اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم که با ماموریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری می‌شود، حمایت‌های لازم برای تشکیل و توسعه شرکت‌های تعاونی دانش بنیان و تجاری سازی آنها و صدور ضمانت نامه‌های لازم برای ارائه تسهیلات به فعالان این عرصه در کشور اجرا شده است.

وی گفت: با توجه به آمار بیکاری فارغ التحصیلان، راه‌اندازی شرکت‌ها و تعاونی‌های دانش بنیان می‌تواند زمینه ایجاد درآمد و اشتغال پایدار را برای صاحبان ایده و فارغ التحصیلان خلاق و نوآور به وجود آورد.

به گفته این مسوول؛ بر همین اساس با همکاری پارک علم و فناوری استان دوره های دانش افزایی و تبیین مزیت های بخش تعاون برای واحدهای فن آور و استارتاپ ها برگزار شده و استمرار خواهد داشت.

رئیس پارک علم و فناوری استان هم گفت: ۲۳۸ شرکت شامل واحدهای فن آور،شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در مجموعه پارک علم و فناوری مستقر هستند و در زمینه هایی چون فناوری اطلاعات، زیست فناوری، صنایع خلاق و دیگر حوزه‌ها فعالیت می‌کنند.

محمد نبی شیهکی افزود: ورود شرکت های دانش بنیان بصورت تعاونی در حوزه کشاورزی استان یک نیاز جدی است که امیدواریم طی همکاری مشترک با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این خلأ برطرف شود.

وی ضمن تاکید بر الگو سازی موفق و تکثیر آن برای رفع چالش ها و مشکلات سیستان و بلوچستان، اظهارکرد: طرح روستای فن آور را بصورت پایلوت در سه روستای شمال، مرکز و جنوب استان با الگوی استاندارد تعاون محور پیگیری می‌کنیم که می‌تواند بزودی در سایر روستاهای سطح استان نیز فراگیر شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.