معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: روستاهای گردشگر پذیر تربت حیدریه که قابلیت گردشگری و دارای بافت ارزشمند هستند با توافق میراث فرهنگی تامین اعتبار می‌شوند.

روستاهای هدف گردشگری تربت حیدریه تأمین اعتبار می‌شوند

به گزارش قدس خراسان، غلامرضا صالحی ظهر پنجشنبه در دیدار با بخشداران و دهیاران تربت حیدریه با بیان اینکه تخصیص و تأمین اعتبار روستاهای گردشگر پذیر از ضوابط و مقررات در برنامه ششم توسعه است، اظهار کرد: بر همین اساس روستاهای گردشگر پذیر تربت حیدریه که قابلیت گردشگری و دارای بافت ارزشمند هستند با توافق و تفاهم میراث فرهنگی برای سال ۱۴۰۲ تأمین اعتبار می‌شوند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرد: برای روستاهای هدف گردشگری پذیر که قابلیت گردشگری و بافت ارزش در شهرستان هستند دهیاران با بنیاد مسکن صورتجلسه امضا و منعکس کنند، ما هم با میراث فرهنگی در لیست روستاهای هدف گردشگری برای تأمین اعتبار در سال ۱۴۰۲ قرار می‌دهیم چرا که از ضوابط و مقررات در برنامه ششم توسعه است.

وی تصریح کرد: روستاهایی که برای جدول گذاری و زیرسازی نیاز به قیر تهاتری دارند با فرماندار و بنیاد مسکن در صورتجلسه‌ای برآورد قیر را اعلام و ما از محل سهمیه مازاد تا پایان شهریور تأمین قیر می‌کنیم.

صالحی بیان کرد: برای ساخت سازهای خارج از محدوده درخواست بدهند تا در کمیته تصویب الحاق به روستا شوند، در عین حال برخی در اراضی شخصی و خارج از طرح است و اگر بتوانید در فرمانداری و جهاد صورتجلسه کنید و جهاد آن را بلامانع اعلام کند ما هم مشکلی نداریم اما مجوز جهاد لازم است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به گلایه دهیاران و بخشداران به موضوع ۳۰ و ۷۰ درصد در برخی روستاها اشاره کرد و گفت: در روستاها و در اراضی ملی ساخت و ساز انجام شده و اگر ما ورود می‌کنیم برای حل موضوع است که باید یا از منابع طبیعی شکایت کنید و از اراضی ملی خارج کنید و اگر امکان آن نیست با کمک بنیاد مسکن مشکل را حل کنید.

وی افزود: بر همین اساس با همکاری مردم این زمین‌ها قیمت گذاری می‌شود، بگونه‌ای که هر کارشناسی اهالی می‌خواهند بیاورند و کارشناسی کنند و به هر میزان مبلغ اعلام شد ۳۰ درصد آن را پرداخت کنند.

صالحی با اشاره به اینکه این ۳۰ درصد هم برای افرادی که مشکل مالی دارند ۱۲ ماهه تقسیط می‌شود، گفت: زمین‌های زیر هزار متر چنین موضوعی ندارد و فقط هزینه خدمات فنی مهندسی را دریافت می‌کند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: در عین حال اگر جایی بنیاد مسکن زمین تملک دارد و افراد توانایی وجه پرداخت زمین را ندارند، ما قرارداد واگذاری نمی‌دهیم، ولی اجازه بهره‌برداری به صورت ۹۹ ساله می‌دهیم و حتی برای ساخت علاوه بر پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی و در برخی موارد پرداخت تسهیلات دو درصد ۱۰۰ میلیون تومانی بانک رسالت، مبلغ ۵۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌کنیم.

وی با انتقاد از کسانی که در روستاها سوداگری می‌کنند، گفت: با سوداگری در حوزه مسکن مخالفیم، برخی افراد قرارداد واگذاری می‌گیرند و چند روز بعد در بنگاه با قیمت بالاتر می‌فروشند.

صالحی گفت: کسی که بخواهد در روستا خانه بسازد کمکش می‌کنیم ولی با کسی که بخواهد از موقعیت روستا سواستفاده و سوداگری کند مخالفیم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه درآمد حاصله بنیاد مسکن در همان روستا هزینه می‌شود، افزود: سهمیه قیر در اختیار فرماندار و اولویت توزیع و انتخاب روستا با فرمانداری است و اگر سهمیه قیر شهرستان تمام شده و روستایی بدون قیر تهاتری مانده صورتجلسه کنید تا از سهمیه مازاد تا شهریور تأمین قیر شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.