مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران بر لزوم حفظ پایداری تولید و ارتقای توانمندی‌ها و آماده‌سازی شرایط عملیاتی تأسیسات حیاتی در پایانه نفتی خارگ تاکید کرد.

حفظ پایداری و افزایش توان عملیاتی در پایانه نفتی خارگ

به گزارش قدس آنلاین، عباس غریبی عصر جمعه در کمیته ارزیابی ریسک تأسیسات حیاتی شرکت در پایانه نفتی خارگ اظهار داشت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران با توجه به داشتن مأموریت ذخیره‌سازی، اندازه‌گیری و صادرات نفت خام و میعانات گازی کشور، همواره حفظ پایداری تولید و ارتقای توانمندی‌ها و آماده‌سازی شرایط عملیاتی را باید در دستور کار داشته باشد.

وی ادامه داد: با توسعه روز افزون دانش و ظهور فنآوری‌های جدید در عرصه صنعت و تولید بالاخص صنایع نفت و ایجاد سیستم‌های بسیار پیچیده لزوم اجرای اصول مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست برای جلوگیری از وقوع حوادث اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. به همین دلیل ارزیابی ریسک تأسیسات و زیرساخت‌ها برای دستیابی به مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست امری ضروری و اجتناب ناپذیر محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ضمن اشاره بر اهمیت شناسایی و ارزیابی خطرات فرآیندهای عملیاتی، بر صدور و اجرای اقدامات کنترلی ریسک‌های بارز با تعریف اهداف و برنامه‌ها تاکید کردند.

غریبی ادامه داد: شرکت پایانه‌های نفتی ایران با داشتن زیرساخت‌های استراتژیک و حیاتی شامل اسکله‌ها، پهلوگاه‌ها، بازوهای بارگیری، خطوط لوله جریانی، مخازن ذخیره ‎سازی، سامانه‌های اندازه ‎گیری، گوی‌های شناور و یدک کش عملیاتی، توجه به مقوله ارزیابی ریسک اهمیت ویژه ای پیدا می‌کند.

غریبی تصریح کرد: در راستای توجه به مسائل ایمنی و HSE در حوزه شناسایی، ارزیابی و اقدامات کنترلی در ارتباط با ریسک و شرایط مخاطره آمیزه شغلی که هم سلامت کارکنان و هم سلامت تأسیسات را مورد تأثیر قرار می‌دهد باید اقداماتی انجام دهیم و اهدافی برنامه ریزی شود که منجر به حذف یا کنترل ریسک در تأسیسات شود، که سلامت کارکنان و تأسیسات حفظ و به شرایط ایمن برسیم.

رئیس پایانه نفتی خارگ اظهار داشت: ارزیابی ریسک یا شناسایی خطرات، روشی سازمان یافته، نظام‌مند برای رتبه بندی و اولویت ریسک برای تصمیم گیری در راستای کاهش آن به میزان قابل قبول است.

سید ابراهیم حسینی با اشاره به اهمیت و جایگاه راهبردی پایانه نفتی خارک اظهار کرد: با تأسیسات حیاتی و زیرساخت‌هایی که در این پایانه وجود دارد، نگاه به مقوله اچ‌اس‌ای و ارزیابی ریسک در تأسیسات اهمیت ویژه‌ای دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.