نخست‌وزیر هند اعلام کرد اقدامات روسیه در راستای تضمین ثبات در این کشور در زمان شورش اخیر گروه واگنر قابل درک است.

کرملین: مودی از پوتین در شورش واگنر حمایت کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپوتنیک، نخست‌وزیر هند از رئیس‌جمهور روسیه در خصوص شورش ناموفق اخیر گروه واگنر حمایت کرد.

کاخ ریاست جمهوری روسیه روز جمعه اعلام کرد که «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند امروز در گفتگو با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از اقدمات این کشور در قبال شورش ناموفقگروه واگنر در ۲۴ ژوئن حمایت کرد.

کاخ کرملین اعلان کرد که طرف هندی پیشنهاد گفتگوی تلفنی میان رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر هند را مطرح کرد. بنا به بیانیه کاخ کرملین، نارندرا مودی از اقدامات قاطع رهبری روسیه در حفاظت از قانون و نظم و نیز تضمین ثبات در کشور حمایت کرد.

در بیانیه کاخ کرملین آمده است که در جریان این گفتگو، نخست وزیر هند، رئیس جمهور روسیه را در جریان تماس های بین المللی خود، از جمله سفر اخیر خود به واشنگتن، قرار داد.

یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه واگنر، که از مدتها قبل درباره نحوه اداره جنگ در اوکراین با مقامات وزارت دفاع روسیه دچار اختلاف نظرات شدیدی شده بود، روز جمعه گذشته دست به شورش و حتی تصرف چند ساعته شهر روستف روسیه زد، اما در نهایت، با میانجی‌گری الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس مجبور به سازش شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.