مدیرکل ثبت‌احوال لرستان گفت: سه هزار و ۷۱۴ واقعه ازدواج طی سه ماهه ابتدای سال جاری در این استان ثبت شده است.

سه هزار و ۷۱۴ واقعه ازدواج در لرستان ثبت شد

به گزارش قدس آنلاین،  فریبرز امیری اعلام کرد: در این مدت طی هر شبانه‌روز ۴۰ ازدواج به ثبت رسیده و میانگین سن ازدواج‌های ثبت شده بار اول برای مردان ۲۸.۵ سال و برای زنان ۲۳.۴ سال بوده است.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت ۸۱۷ مورد طلاق به ثبت رسیده که نشان می دهد در هر شبانه‌روز به‌طور متوسط ۹ واقعه طلاق رسمی شده است همچنین میانگین سن طلاق در استان برای مردان ۳۷.۶ و برای زنان ۳۲.۶ سال و ۶۲ مورد یعنی ۷.۶ درصد از طلاق‌ها کمتر از یک سال پس از ازدواج بوده‌ است.

امیری عنوان کرد: طی سه‌ماه نخست امسال تعداد پنج هزار و ۸۰۵ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که از این مجموع سه هزار و ۳۶ نفر معادل ۵۲.۳ درصد پسر و ۲ هزار و ۷۵۹ نفر معادل۴۷.۷ درصد دختر بوده‌اند و در مجموع به ازای هر ۱۱۰ پسر ۱۰۰ دختر متولد شد.

وی تصریح کرد: همچنین از تعداد کل ولادت‌های ثبت شده سه هزار و ۶۶۰ مورد معادل۶۳ درصد شهری و ۲هزار و ۱۴۵ مورد معادل ۳۷ درصد روستایی بوده است.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان گفت: در سه‌ماه نخست سال جاری هر شبانه‌روز به‌طور متوسط ۶۲ نوزاد و هر ساعت سه نوزاد متولد شده که ۹۸.۲ درصد از ولادت‌های ثبت شده استان در مهلت قانونی ۱۵ روزه به ثبت رسیده‌اند و در این مدت ۱۱۹ مورد از ولادت‌های ثبت شده مربوط به نوزادان دوقلو و چهار مورد سه‌قلو بوده می باشد.

امیری بیان کرد: در این مدت۲ هزار و ۳۹۵ واقعه فوت در لرستان به ثبت رسیده و از کل مرگ و میرهای ثبت شده در این مدت یک هزار و ۳۶۷ نفر معادل ۵۷.۱ درصد مرد و یک هزار و ۲۸ نفر زن بوده‌اند، همچنین یک هزار و ۶۷۸ مورد معادل ۷۰.۱ درصد شهری و ۷۱۷ مورد ۲۹.۹ درصد روستایی بوده و به‌طور متوسط در هر شبانه‌روز ۲۶ مورد فوت به ثبت رسیده است.

وی افزود: در سه‌ماهه اول سال ۱۴۰۲ فراوانی نام پسران در استان به ترتیب آراد (۹۶ مورد)، آیهان (۹۳ مورد)، حسین (۸۸ مورد)، امیرعلی (۷۷ مورد) و کارن (۷۴ مورد) بوده و بیشترین فراوانی نام دختران نیز به ترتیب رستا (۱۰۵ مورد)، هانا (۷۸ مورد)، فاطمه (۵۸ مورد)، نورا (۵۳ مورد) و آوا (۵۱ مورد) بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.