رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه از برگزاری جشن یک کیلومتری روز عید غدیر در این شهرستان خبر داد.

جشن یک کیلومتری عید غدیر در تربت حیدریه برگزار می شود

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام محمدعلی فاطمیان ظهر یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در روز عید غدیر و طبق سنوات گذشته بیش از ۴۰ هزار پرس غذای گرم در نقاط مختلف شهرستان طبخ و توزیع می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه با اهمیت برشمردن مسأله غدیر به عنوان بزرگ‌ترین عید مسلمانان جهان، خداوند به پیامبر گرامی اسلام فرمود؛ «یا ایّها الرّسول بَلِّغ ما أُنزِل الیک من ربک و إن لم تفعل فما بلّغت رسالته» و این بدان معناست آنچه که ما به تو ابلاغ کردیم باید انجام بدهید و این مقوله فعل است و نه گفتار، چرا که پیامبر قبلاً و در جاهای مختلف به مردم این مطلب مهم را گفته‌بود لذا مقوله غدیر انجام فعل است.

وی در خصوص تفسیر این آیه شریفه نیز گفت: برداشت اول این است که ۲۳ سال رسالت پیامبر یکطرف و اعلام ولایت علی علیه السلام یک طرف دیگر و این یعنی برابری رسالت با ولایت و تبلیغ غدیر امیر المومنین علیه السلام که نباید مغفول بماند.

فاطمیان بیان کرد: برداشت دوم از این آیه موضوع فعل و انجام کار است لذا بدنبال نماد عملی جشن بزرگ غدیر هستیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه خطاب به هیئتی‌ها و گروههای مختلف مردمی توصیه کرد: همانگونه که مراسم حزن و عزاداری اهل بیت علیه السلام با شکوه و با عظمت در این شهر. برگزار می‌شود و همه امکانات و توان هیئت‌ها اعم از فضاسازی محیطی و مراسمات پای کار است انتظار می‌رود در مراسم جشن و سرور ائمه اطهار و بخصوص عید غدیر خم اینگونه باشد و ضمن فضاسازی شهر، حداقل محیط پیرامونی هیئت‌ها، خیابان‌ها و هسته مرکزی شهر آذین بندی و چراغانی و همه اقشار مختلف با شکوه هرچه تمام‌تر در بزرگ‌ترین عید مسلمانان حضور بهم رسانند.

وی اظهار کرد: امسال تصمیم بر این شد جشن یک کیلومتری غدیر از ساعت ۱۷ تا ۲۲ از محل میدان شهدا تا میدان مرکزی به صورت جشن خیابانی با کاروانهای سرور و شادی برگزار شود و از همه گروه‌ها، هیئات مذهبی و مردم برای شرکت در این جشن بزرگ دعوت بعمل می‌آید.

فاطمیان افزود: تاکنون ۵۰ موکب و ایستگاه صلواتی همراه با اجرای برنامه‌های فرهنگی شاد اعلام آمادگی کردند، البته سالیان قبل تا ۵۰ هزار غذا پخت و توزیع شد که اغلب در حاشیه شهر و هسته مرکزی شهر انجام می‌گرفت و امسال همت را بر برگزاری غدیر در سطح خیابان گذاشتیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه خاطر نشان کرد: در عین حال سنت حسنه اطعام غدبر همچنان در این شهر پر رنگ است و بیش از ۴۰ هزار پرس غذای گرم توسط گروههای مختلف مردمی، هیئت‌ها و مساجد در سطح شهرستان طبخ و توزیع می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.