مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور تجهیز گروه‌ها، انجمن‌های محیط‌زیستی و منابع طبیعی و همچنین ادارات حفاظت محیط‌زیست و منابع طبیعی برای استفاده در مواقع بحرانی پنج میلیارد ریال تجهیزات اطفا حریق تهیه و توزیع شد.

پنج میلیارد ریال تجهیزات اطفا حریق در چهارمحال و بختیاری توزیع شد

به گزارش قدس آنلاین خسرو کیانی روز دوشنبه در آیین اهدای تجهیزات اطفا حریق به ادارات کل محیط زیست و منابع طبیعی استان افزود: این تجهیزات از محل اعتبارات مدیریت بحران تهیه و در بین شهرستان‌های استان توزیع خواهد شد.

وی اظهار داشت: این تجهیزات، اطفا حریق انفرادی است که شامل ۲۶ دستگاه دمنده و آتش‌بُر است که این تجهیزات برای تجهیز مناطق پرخطر استان تهیه شده است در زمان برحان در حداقل زمان ممکن آتش سوزی اطفاء و از بروز خسارت سنگین جلوگیری شود.

در هر شهرستان پنج دستگاه دمنده اطفا حریق وجود دارد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هم‌اکنون یک میلیون و ۳۴۵ هزار هکتار مساحت استان عرصه جنگلی و مرتعی و منابع طبیعی و ملی است، گفت: هم اکنون در هر شهرستان پنج دستگاه دمنده اطفا حریق موجود است که در زمان بروز حوادث آتش‌سوزی از این وسایل و تجهیزات استفاده شود.

اصغر احمدی با اشاره به شرایط آب و هوایی استان در سالجاری و رشد زیرآشکوب جنگل افزود: افزایش ضریب حفاظت از عرضه‌های منابع طبیعی و محیط زیست ضروری است تا در زمان بروز حادثه آتش سوزی از پیشرفت آتش جلوگیری و اقدمات پیشگیرانه انجام شود.

وی از مردم استان خواست تا هرگونه تخلف در رابطه با جنگل‌ها و مراتع را با استفاده از سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ امداد جنگل و مرتع و یا اطلاع به یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان‌ها گزارش دهند.

به گفته وی، هم‌اکنون ۷۴۰ هزار هکتار وسعت استان شامل جنگل‌ها و مراتع متراکم و نیمه متراکم با تراکم پوشش بیش از ۲۵ درصد در شرایط بحرانی آتش‌سوزی قرار دارد که با اجرای طرح پهنه‌بندی و تعیین مناطق دارای خطر آتش‌سوزی بالا و تعیین این مناطق عوامل تسریع و وسعت سطح آتش‌سوزی را مدیریت و موجب کاهش خسارت به منابع طبیعی خواهد شد.

۹۰ دستگاه تجهیزات اطفا حریق در عرصه‌های محیط‌زیست چهارمحال وبختیاری وجود دارد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت:هم‌اکنون ۳۰ دستگاه دمنده و ۶۰ دستگاه آبپاش در یگان حفاظت محیط‌زیست استان برای حفاظت از این عرصه‌ها در مواقع بحران وجود دارد.

سعید یوسف‌پور به کمبود نیروی انسانی و همچنین تجهیزات اطفا حریق در اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اشاره کرد و گفت: این اداره کل با سایر ادارات از جمله هلال احمر و منابع طبیعی و آبخیزداری برای امدادرسانی در زمان بروز حوادث اطفا حریق قرارداد منعقد کرده است .

وی بر استفاده از ظرفیت جوامع محلی در کنار محیط‌بانان تاکید کرد و گفت: در زمان بروز حوادث باید از همه ظرفیت‌های نیروی انسانی و تجهیزات برای کاهش خسارت و پیشگیری از توسعه آتش سوزی در سایر مناطق استفاده کرد.

یوسف‌پور افزود:هم‌اکنون ۱۶۰ هزار هکتار از وسعت چهارمحال و بختیاری معادل ۱۱.۸ درصد مساحت استان در مدیریت محیط زیست استان قرا دارد.

وی به آموزش جوامع محلی، دامداران، بهره‌برداران از عرصه‌های جنگلی، مرتعی و اراضی ملی تاکید کرد و گفت: آموزش مهمترین راه برای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.