وزیر آموزش و پروش با تأکید بر اینکه در بازبینی و رسیدگی به اعتراضات معلمان نسبت به رتبه بندی‌ها عقب نیستیم، گفت: این بازبینی فعلا به سطح مناطق رسیده است.

صحرایی: با تخلف مدارس در گرفتن شهریه فوری و جدی برخورد می‌کنیم

قدس آنلاین،  رضامراد صحرایی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره آخرین وضعیت بررسی و اصلاح طرح رتبه بندی معلمان با اشاره به اینکه این طرح در مرحله سیدگی به اعتراضات قرار دارد در سطح مناطق هم کار بالا رفته است، گفت: در رسیدگی به اعتراضات باید یک پله بالاتر بررسی شود؛ اگر کسی رتبه شهرستانی دارد اعتراض باید در استان پیگیری شود.

وی افزود:  اعتراضات در سطح مناطق به استان ارجاع و در سطح استان به تهران ارجاع می‌شود و کار به روال خومد در حال انجام است و ما عقب نیستیم.  

وی در خصوص نظارت آموزش و پرورش بر ثبت نام مدارسو رعایت ممنوعیت دریافت وجه از اولیاء در مدارس دولتی و راعیت سقف شهریه مدارش غیر انتفاعی و برخی گزارشهای مردمی در خصوص تخلف برخی مدارس با اشاره به اینکه فرآیند ثبت نام مدارس به لحاظ شیوه و روش بهتر شده و به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌رود که قابلیت نظارت بیشتری دارد، گفت:  همه تلاش ما اینست که کاغذ را از این جریان حذف کنیم.

وی اظهار داشت: ما یک تکلیف قانونی داریم که اگر دستگاه‌های دیگر  به ما کمک کنند ما می‌توانیم ثبت مان بچه ها در مدارس را کاملا به صورت الکترونیکی انجام دهیم که در این روش مسئله گرفتن پول و برخی شرایط مدارس حل می‌شود.

صحرایی با بیان اینکه شیوه نامه ثبت نام مدارس ابلاغ شده، تصریح کرد: اگر کسی از شیوه نامه تخطی کند و  به ما گزارش شود کارگروهی تشکیل شده که فورا و به صورت جدی رسیدگی و برخورد می‌کنیم و اگر پولی به ناحق و نادرست گرفته شده باشد حتما برگردانده می‌شود.

وزیر آموزش و پروش با یادآوری اینکه تا کنون ۹ میلیون نفر از دانش آموزان در مدارس ثبت نام شده‌اند، اضافه کرد: عمده ثبت نام ها ما پایه‌های اول و تغییر مقطع یعنی کلاس اول، هفتم و دهم بوده‌اند و میان‌پایه ها هم کارهایشان انجام شده و امسال وضعیت مناسبتری در موضوع ثبت نام ها داریم.

طراحی بسته‌های مکمل برای کتب درسی

صحرایی درباره اصلاح کتب درسی نیز با توجه به توصیه ها و نقدهای مقام معظم رهبری در خصوص محتوای برخی دروس، با اشاره به اینکه  این اتفاق و اصلاح متون درسی امری نیازمند زمان است، اظهار داشت: ما تا کنون ۴۵ عنوان از کتب درسی مان تغییر کرده و در کنار این بسته های آموزشی مکمل را گذاشته‌ایم و به طور طبیعی در دنیا کتابهای درسی به سرعت تغییر نمی‌کنند اما بسته‌های مکمل به آنها اضافه می‌شود.

یو تاکید کرد: نیازهای جدیدی که با توجه به تغییرات ایجاد می‌شوند و  ارزیابی ملاک تغییرات است و در این دوره تاکید شده که نظر دانش آموزان هم در مرود کتب و متون درسی اخذ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.