- وزیر انرژی امارات با اشاره به اینکه تقاضا برای سوخت‌های فسیلی در جهان همچنان رو به‌رشد است، گفت: با این حال، اعضای اوپک در انرژی‌های تجدیدپذیر هم سرمایه‌گذاری کرده‌اند اما دوره گذار انرژی طولانی‌مدت خواهد بود.

 وزیر انرژی امارات: تقاضای جهانی برای سوخت‌های فسیلی روندی رو به‌ رشد دارد

به گزارش قدس آنلاین از وزارت نفت، نخستین نشست وزارتی هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک با عنوان «ثبات بازار و امنیت انرژی» امروز (چهارشنبه، ۱۴ تیرماه) پس از آیین گشایش رسمی این رویداد بین‌المللی با حضور سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی، گابریل امباگا اوبیانگ لیما، وزیر صنعت، معدن و انرژی گینه استوایی، پردیز شهبازوف، وزیر انرژی جمهوری آذربایجان و گابریل تاهومو آدودا، سرپرست وزارت نفت نیجریه، برگزار شد.

در این نشست شرکت‌کنندگان به مسائلی مانند امنیت انرژی، مقرون به‌صرفه‌بودن انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای پرداختند.

وزیر انرژی امارات متحده عربی در این نشست با اشاره به اینکه اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) به منافع مصرف‌کنندگان نیز توجه دارد، گفت: این اقدام اطمینان و ثبات برای برنامه‌ریزی‌ها را ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کاهش سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز کاهش کمبود عرضه نفت را در بازار رقم می‌زند، افزود: حتی بانک آمریکایی گلدمن‌ساکس پیش‌بینی کرده بود که به‌دلیل کاهش سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و ال‌ان‌جی، قیمت‌ها در بازار نفت افزایش زیادی خواهد داشت.

وزیر انرژی امارات متحده عربی ضمن اشاره به نقش اوپک در توازن قیمت‌ها در بازار نفت ادامه داد: اگر اوپک وجود نداشت افزون بر نفت، نوسان‌های قیمتی انواع انرژی را شامل می‌شد.

المزروعی با تأکید بر اینکه سوخت فسیلی مدت زمان زیادی با ما خواهد بود و فقط باید آلاینده‌ها را مهار کرد، گفت: تقاضا برای سوخت‌های فسیلی در جهان همچنان رو به‌رشد است.

دوره گذار انرژی زمانبر خواهد بود

وی افزود: اعضای اوپک در انرژی‌های تجدیدپذیر هم سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ اما دوره گذار انرژی طولانی‌مدت خواهد بود.

وزیر انرژی امارات متحده عربی با بیان اینکه در کنار گذار از سوخت‌های فسیلی به انرژی‌های تجدیدپذیر، کربن‌زدایی و تولید هیدروژن در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: کشورهایی مانند امارات هم در این بخش سرمایه‌گذاری‌هایی انجام داده‌اند.

المزروعی تأکید کرد: نقش گاز طبیعی برای مرحله گذار بسیار کلیدی است و مانند پلی برای گذار از امروز به فرداست؛ اما بازگشت به زغال سنگ یک ضعف در روند گذار انرژی به شمار می‌آید.

وی گفت: کشورهای تولیدکننده عضو ائتلاف تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک موسوم به اوپک‌پلاس می‌توانند به‌صورت متقابل برای تولید انرژی در کشورهای یکدیگر سرمایه‌گذاری داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.